Reklama2011-08-10
1

Zwolnienia w agencji McCann Erickson

25-30 osób pożegnało się z pracą w nowojorskim biurze agencji MCCann Erickson.

Serwis Adweek podaje, że redukcja zatrudnienia dotyczy ponad 5 proc. całej załogi McCann Erickson w Nowym Jorku, której liczebność szacuje się na 450 do 500 osób.

Agencja w tym roku przegrała kilka ważnych przetargów, w tym na budżety marek Burger King, Stolichnaya i Hennessy. Z godnych zauważenia wygranych można jedynie wskazać na obroniony budżet amerykańskiej armii oraz kreację nowego katalogu IKEA (więcej na ten temat). Stąd konieczność cięcia kosztów i zwolnienia.

Nadzieją dla McCann Erickson na znaczący przychód jest natomiast przetarg na globalny budżet reklamowy firmy paliwowej ExxonMobil. Agencja jest w finałowej fazie rywalizacji, która powinna zostać rozstrzygnięta pod koniec sierpnia.

Nowojorskie biuro jest jednocześnie główną siedzibą McCann Erickson i ma kluczowe znaczenie dla finansów zarówno samej agencji, jak i jej firmy macierzystej Interpublic Group. 30 proc. całkowitego przychodu IPG (ponad 6,5 mld USD w 2010 r.) generuje McCann Worldgroup - największy podmiot, którego częścią jest McCann Ericsson.

Autor:km

Więcej informacji:McCann Erickson

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas