Prasa2015-02-02
4

„Życie na Gorąco” na czele tygodników plotkarskich. „Dobry Tydzień” na ostatnim miejscu

W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie tygodników yellow było niezmiennie „Życie na Gorąco”, notujące największy spadek w zestawieniu. Na ostatniej pozycji znalazł się wydawany od niedawna „Dobry Tydzień”.

Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w listopadzie 2014 roku względem listopada 2013 roku zmalała o 2,12 proc. i wyniosła 574 577 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 1,48 proc. do 313 214 egz.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”, którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu uplasował się na poziomie 227 404 egz., po wzroście o 1,91 proc.

Z kolei najwięcej zyskał tygodnik „Na Żywo”, który był piąty. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 4,54 proc. do 178 659 egz.

Ostatnie miejsce zajął nowy magazyn  „Dobry Tydzień” (również wydawany jest on przez Wydawnictwo Bauer), który wszedł na rynek 27 października 2014 roku. W listopadzie ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 171 469 egz. (był to pierwszy pełen miesiąc ukazywania się tytułu).

„Dobry Tydzień” to tygodnik poświęcony gwiazdom, religii i poradnictwu, kierowany do kobiet ceniących tradycję, wartości rodzinne i religijne. Magazyn kosztuje 1,80 zł. Wydawca wprowadzenie pisma na rynek wspierał akcją promocyjną w telewizji, radiu, internecie i prasie (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


W listopadzie 2014 roku w porównaniu do października 2014 roku jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem, wynoszącym 16,43 proc., pochwalić się mógł „Dobry Tydzień”. Dane dla października ub.r. uwzględniają tylko jedno, pierwsze wydanie tego tytułu, które sprzedało się w liczbie 147 273 egz.

W tym ujęciu największy spadek odnotowało „Twoje Imperium” - było to 4,71 proc.

Zobacz tabelę

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas