W styczniu br. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie tygodników yellow było niezmiennie „Życie na Gorąco”, notujące największy spadek w zestawieniu. Na przedostatniej pozycji znalazł się wydawany od niedawna „Dobry Tydzień”.
Liderem wśród tygodników yellow (wydawcą wszystkich pism jest Wydawnictwo Bauer) pozostaje „Życie na Gorąco”, którego średnia sprzedaż ogółem w styczniu 2015 roku względem stycznia 2014 roku zmalała o 7,04 proc. i wyniosła 580 725 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Druga lokata należała do „Twojego Imperium”, którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 4,66 proc. do 327 134 egz.
Na ostatnim miejscu podium uplasował się tygodnik „Rewia”, którego wynik sprzedażowy w badanym miesiącu uplasował się na poziomie 234 485 egz., po spadku o 1,48 proc.
Przedostatnie miejsce zajął nowy magazyn „Dobry Tydzień” (również wydawany przez Wydawnictwo Bauer), który wszedł na rynek 27 października 2014 roku. W styczniu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 178 113 egz.
Magazyn ten zepchnął na ostatnie miejsce tygodnik „Na Żywo”, którego wynik sprzedażowy spadł o 1,31 proc. do 177 274 egz.
„Dobry Tydzień” to tygodnik poświęcony gwiazdom, religii i poradnictwu, kierowany do kobiet ceniących tradycję, wartości rodzinne i religijne. Magazyn kosztuje 1,80 zł. Wydawca wprowadzenie pisma na rynek wspierał akcją promocyjną w telewizji, radiu, internecie i prasie (więcej na ten temat).
W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem, wynoszącym 12,07 proc., pochwalić się mógł „Dobry Tydzień”.
Z kolei w tym ujęciu największy spadek odnotował „Świat & Ludzie” - było to 7,76 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.