Prasa2017-09-09
1

„Życie na gorąco” z najwyższym wzrostem wpływów z reklam, w dół „Wprost”, „Claudia” i „Świat Kobiety” (Top 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez siedem miesięcy br. marketerzy wydali na reklamy w magazynach blisko 3 proc. więcej niż rok temu. Największą dynamikę przychodów miały tygodnik „Życie na gorąco” i miesięcznik „Pani”. Skurczyły się wpływy reklamowe tygodnika „Wprost” i miesięczników „Claudia” oraz  „Świat Kobiety”.

Od stycznia do lipca br. marketerzy przeznaczyli na reklamy w magazynach 2,32 mld zł. Było to 2,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2016 roku – wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Zdecydowanym liderem reklamowym wśród magazynów pozostaje miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer). W omawianym okresie tytuł utrzymał przychody reklamowe na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznych – 149,6 mln zł (wzrost o 0,2 proc.).

Wiceliderem jest dwutygodnik „Viva” (Edipresse Polska) z wpływami w kwocie 119,1 mln zł (wzrost o 15,1 proc). Trzecią lokatę utrzymał tygodnik „Tele Tydzień”, który zarobił w omawianym okresie 94,1 mln  zł, czyli 0,8 proc. więcej w skali roku.

„Tele Tydzień” od kilku tygodni sprzedawany jest w wybranych sklepach sieci Biedronka (Jeronimo Martins Polska) – obok takich tytułów Bauera, jak „Życie na gorąco” i „Świat Kobiety”.

Największą dynamikę przychodów reklamowych wśród Top 10 magazynów miały dwa tytuły Wydawnictwa Bauer: „Życie na gorąco” i „Pani”. Wydatki na reklamę w pierwszym wzrosły o 20,1 proc., do 48,8 mln zł, a w drugim – o 16,9 proc., do 66,2 mln zł.

Więcej na publikowanych reklamach zarobiły też „Party” (Edipresse Polska) i „Newsweek Polska” (RASP).
W „Party” wydano 1,7 proc. więcej rok do roku (65 mln zł), a w „Newsweek Polska” -  7,2 proc. więcej (62,2 mln zł).

W omawianym okresie spadły zarobki z reklam tygodnika „Wprost”(PMPG Polskie Media)  i miesięczników „Claudia” (Burda Polska) oraz „Świat Kobiety” (Bauer).

„Wprost” zarobił 6,5 proc. mniej (63,4 mln zł), „Claudia” - 6,3 proc. mniej (48,9 mln zł), a „Świat Kobiety” -  2,3 proc. mniej (46 mln  zł).

W pierwszej połowie br. tygodnik „Wprost” miał 27 procentowy spadek sprzedaży – był to najwyższy spadek wśród tygodników opinii.

Zobacz tabelę

 

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas