Prasa2015-11-16
19

Zysk PMPG Polskie Media ostro w dół. „Blokowanie kontraktów przez układ rządzący. Liczymy na nowy rząd”

PMPG Polskie Media zanotowały w pierwszych trzech kwartałach 15-proc. spadek przychodów. Natomiast zysk netto zmalał aż o 60 proc. - Głównym czynnikiem wpływającym na nasze wyniki było blokowanie kontraktów dla „Wprost” przez dotychczasowy układ rządzący - twierdzi spółka.

Przychody PMPG Polskie Media w okresie od stycznia do września br. wyniosły 37,03 mln zł i były o 15,51 proc. niższe niż w analogicznym okresie ub.r. Zysk z działalności operacyjnej uplasował się na poziomie 2,67 mln zł wobec 7,59 mln zł rok wcześniej. Natomiast zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł 2,37 mln zł po spadku aż o 58,5 proc.

Z kolei w samym III kwartale br. przychody  wydawnictwa wyniosły 11,27 mln zł, notując spadek o 15,14 proc., zaś zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej  uplasował się na poziomie 171 tys. zł. (spadek o 44,3 proc.).

PMPG Polskie Media w komunikacie wyjaśniają, że „głównym czynnikiem wpływającym na wyniki firmy w ostatnim roku - niezależnym od czynników ekonomicznych - była przeciągająca się presja na blokowanie kontraktów dla tygodnika „Wprost” (…) przez dotychczasowy układ rządzący, co spółka jednoznacznie łączy z działaniami odwetowymi za publikację tzw. „afery taśmowej”.  Przypomnijmy, że „Wprost” w czerwcu 2014 roku ujawnił zapis podsłuchanych rozmów, w których brali udział politycy Platformy Obywatelskiej.

Spółka podała też, iż po opublikowanych we „Wprost” artykułach na temat nieprawidłowości w przetargu na śmigłowce dla polskiej armii w sierpniu 2015 r. „z dnia na dzień w sposób skoordynowany firma straciła prawie 20 partnerów, z którymi bądź to miała już zawarte umowy, które zostały anulowane, bądź to była na ukończeniu kontraktacji”. - Umowy dotyczyły szykowanego przez 6 miesięcy projektu specjalnego z okazji odbywającego się we wrześniu Salonu Przemysłu Obronnego w Kielcach, którego „Wprost” był patronem - czytamy w komunikacie PMPG Polskie Media.

Prezes wydawnictwa Michał M. Lisiecki przypomina, że tylko w 2014 r. na skutek niewygodnych dla władzy publikacji „Wprost” stracił przychody na poziomie szacowanym na 15 mln zł. Ma jednak nadzieję na zmianę związaną z nowym rządem.  - Z optymizmem patrzę w przyszłość, tak polskiej gospodarki jak i sektora mediów. Szczególnie liczę na większe zainteresowanie obecnej władzy polskimi mediami - mówi Lisiecki.

PMPG Polskie Media poza „Wprost” są też właścicielem tygodnika „Do Rzeczy” i miesięcznika „Historia Do Rzeczy”.

Autor:pp

KOMENTARZE(19)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas