Łącznie 23 firmy zgłosiły się do dwóch ogłoszonych przez Telewizję Polską dialogów technicznych. Dziesięć zainteresowanych jest audytem panelu telemetrycznego realizowanego obecnie przez Nielsen Audience Measurement, a trzynaście - dialogiem technicznym dotyczącym pomiaru odbiorców treści wideo.
Zgłoszenia do dialogu technicznego na temat audytu panelu telemetrycznego NAM nadesłali: 3M3A Ltd, Bluehill, CESP, Helen Harrison&Company Ltd, Me On Mobile, MediaMARK, Papagrin, Paweł Klimczewski, RMSB Ltd i The Marketing Shop.
Z kolei do dialogu technicznego na temat pomiaru odbiorców treści video zgłosili się: ADB SA, Beron, Biuro Badań Społecznych Question Mark, DTS St. Lubiński, Free Streem Media, Gemius SA, Gunhed, JBD SA, Kantar Media UK Ltd, NET Constructor-Tomasz Jaros, Netia, Ogólnopolski Panel Badawczy z Webvizarts i Quality Watch oraz Paweł Klimczewski.
Dialog techniczny dotyczący audytu panelu telemetrycznego NAM ma dać TVP rozpoznanie możliwości sprawdzenia reprezentatywności badania założycielskiego dla populacji Polaków korzystających z telewizji, poprawności procedur i stanu realizacji badania założycielskiego oraz rekrutacji do panelu, zgodności struktury panelu telemetrycznego z badaniem założycielskim, zgodności prowadzonego pomiaru telemetrycznego z faktyczną oglądalnością kanałów telewizyjnych na terenie Polski. Ponadto również ma dostarczyć informacji na temat kontroli przestrzegania standardów prowadzenia badania i jego jakości, przyczynić się do zwiększenia jakości danych telemetrycznych w kontekście rozwoju rynku telewizyjnego oraz dostarczyć wskazówki techniczne i rekomendacje dla NAM.
Z kolei dialog techniczny dotyczący pomiaru odbiorców treści wideo ma dostarczyć Telewizji Polskiej wiedzę o możliwości pomiaru odbiorców treści wideo w różnych kanałach dystrybucji (takich jak telewizja linearna, internet, VoD, mobile itp.) oraz uzyskać informacje na temat technicznych możliwości realizacji pomiaru i harmonogramu realizacji usługi.
Spotkania z każdą z firm, które się zgłosiły prowadzone są indywidualnie. Na podstawie zebranych podczas nich informacji Telewizja Polska może przygotować i przeprowadzić przetarg. Jak podkreśla TVP, dialog techniczny nie jest równoznaczny z obowiązkiem przeprowadzenia takiego przetargu.
Zespół prasowy TVP nie odpowiedział wczoraj serwisowi Wirtualnemedia.pl, czy przetargi - i ewentualnie kiedy - w ogóle przeprowadzi.