Reklama2011-12-08
2

10 trendów na 2012 rok według agencji JWT

Agencja JWT opublikowała siódme wydanie raportu omawiającego najważniejsze trendy, które mają szansę wpłynąć na opinie i zachowania konsumentów w nadchodzącym roku.

Według JWT, w kontekście niepewności gospodarczej na ważności zyskają te trendy, w centrum których znajduje się idea odpowiedzialności społecznej i nowe technologie.

Zgodnie z przewidywaniami, gospodarka zmusi marki do tworzenia produktów zaspakajających potrzeby konsumentów wrażliwych na cenę. Jednocześnie nadchodzące czasy obudzą w ludziach ducha przedsiębiorczości, na czele z tzw. "Straconym Pokoleniem" (Lost Generation) - młodych ludzi gotowych do podjęcia wyzwań zawodowych na własną rękę.

Inne kluczowe trendy omawiane w raporcie to:

Żywność  jako nowy eko-problem (Food as the New Eco-Issue): Konsumenci będą mieli coraz większy wpływ na to, jaka żywność będzie produkowana i sprzedawana, głównie za sprawą wzrastającej świadomości ekologicznej i ekonomicznej. W związku z tym, że coraz więcej regionów na świecie cierpi na braki żywności, lub/i ich wzrastające ceny, niezwykle istotne, oprócz uwarunkowań ekologicznych, stanie się zastosowanie mądrych rozwiązań w kwestii dostępności żywności.

Przypadkowość zaprojektowana na nowo (Reengineering Randomness): Nasze światy stają się coraz bardziej zindywidualizowane i hermetyczne, poszukujemy niszowości lub jesteśmy w niej definiowani. Uważniej selekcjonujemy i chcemy się wyróżniać, więc istotne stanie się poszukiwanie inspiracji na nowo, dostęp do różnorodności opinii, przypadkowości, szerszej perspektywy zjawisk.

Opcjonalne małżeństwo (Optional Marriage): Coraz więcej kobiet wybiera model, który nie łączy zakładania rodziny z małżeństwem. To trend popularny w krajach Zachodu  i coraz silniej zaznaczający się na Wschodzie. Współczesna definicja małżeństwa to dzisiaj gospodarstwa jednoosobowe, wolne związki i matki samotnie wychowujące dzieci.

„W naszym corocznym raporcie dotyczącym trendów, systematyzujemy i interpretujemy to, co nas otacza, by inspirować pomysły tworzone wokół marek, kategorii czy przekonań konsumenckich. Pomagamy zidentyfikować pojawiające się możliwości, by móc znaleźć dla nich zastosowanie w komunikacji marketingowej. Trendy są tak złożone, jak każdy inny ludzki fenomen. Ich definicja jest niedookreślona, a raz zauważone, mogą być swobodnie kształtowane.” - powiedziała Anna Mack, dyrektor działu badań nad trendami w agencji JWT.

 

Raport JWT "10 trendów, które wpłyną na nasz świat w 2012 roku" to rezultat badań ilościowych i jakościowych prowadzonych przez cały rok. Wkład w jego powstanie miało ponad 70 planerów w prawie 30 krajach. Przeprowadzono także wywiady z ekspertami, trendsetterami z różnych sektorów, m.in. technologii, rynku dóbr luksusowych czy też kręgów akademickich.

Autor:km

Więcej informacji:JWT

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas