Reklama2011-06-21
1

3,3 mld USD przychodu na globalnym rynku mobilnej reklamy w 2011 r.

W 2011 roku globalny przychód z mobilnej reklamy sięgnie 3,3 miliarda dolarów, czyli ponad dwa razy więcej wobec 1,6 miliarda dolarów w roku 2010.

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Gartner, według której w 2015 roku przychód na rynku mobilnej reklamy wyniesie 20,6 miliarda dolarów.

Formatami mobilnej reklamy, które w nadchodzących latach będą generować największy przychód, będą wyszukiwarki i mapy. Natomiast najszybciej będzie się rozwijał segment reklam wideo/audio.

W latach 2010 - 2015 udział mobilnej reklamy w całkowitych wydatkach na reklamę ma zwiększyć się z 0,5 proc. do ponad 4 proc.

W ujęciu geograficznym, nakłady na mobilną reklamę mają najszybciej rosnąć w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej, które w 2015 roku będą miały odpowiednio 28 proc. i 25 proc. udziału w globalnym rynku. Pozycję lidera w prognozowanym okresie utrzyma jednak region Azji i Pacyfiku, ale jego udział spadnie z 49,2 proc. w 2011 roku do 33,6 proc. w roku 2015.

Autor:km

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas