Telewizja2019-11-21
3

5,24 mln widzów śledziło mecze Polaków w eliminacjach do Euro 2020. 76,72 mln zł z reklam

Wszystkie dziesięć eliminacyjnych meczów reprezentacji Polski do Mistrzostw Europy 2020 w TVP1/TVP2, TVP Sport i Polsat Sport śledziło średnio 5,24 mln osób. Wpływy z reklam wokół transmisji wyniosły 76,72 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 21 marca do 19 listopada br. rozegrano 10 eliminacyjnych meczów do piłkarskich Mistrzostw Europy, które w 2020 roku odbędą się w 12 różnych państwach-gospodarzach. Wszystkie spotkania można było oglądać w TVP1/TVP2, TVP Sport i Polsat Sport.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich meczów w TVP1/TVP2 wyniosła 3,78 mln osób. Przełożyło się to na 25,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 27,97 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 27,28 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Dziewięć meczów pokazanych w TVP1 śledziło 3,85 mln widzów. 3,23 mln oglądających zgromadził jeden mecz wyjątkowo relacjonowany w TVP2 (w TVP1 oglądać można było wówczas wieczór wyborczy, w ramach którego zostały ogłoszone sondażowe wyniki wyborów do parlamentu).

Na antenie TVP Sport wszystkie spotkania oglądało 832 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 5,72 proc., 5,91 proc. i 6,38 proc. udziału. Z kolei w Polsacie Sport było to 627 tys. widzów (odpowiednio 4,31 proc., 3,96 proc. i 3,71 proc. udziału).

Łączna widownia analizowanych pojedynków na obu antenach wyniosła 5,24 mln osób (30,25 proc., 31,93 proc. i 30,99 proc. udziału).

Dla porównania, eliminacyjne meczów do Euro 2016 w Polsacie i Polsacie Sport śledziło średnio 6,77 mln widzów w 4+. Spotkania te odbywały się w okresie od 7 września 2014 roku do 11 października 2015 roku.

W TVP1 największym zainteresowaniem cieszył się pierwszy pojedynek z Łotwą, który 24 marca oglądało średnio 5,11 mln osób. Przełożyło się to na 32,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+.

Drugie i trzecie miejsce zajęły pojedynki z Austrią i Izraelem - pierwszy z nich w Jedynce śledziło 4,45 mln osób, a rewanżowe spotkanie - 4,36 mln.

TVP1 w czasie pokazywania zawodów była niekwestionowanym liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce w tym czasie zajęła TVP2, której udział wyniósł 7,96 proc. Dalej wśród kanałów tzw. „wielkiej czwórki” uplasowały się: TVN (7,63 proc.) oraz TVP2 (6,62 proc.).

Również wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Jedynka znokautowała swoich głównych konkurentów.

Wpływy reklamowe wokół meczów transmitowanych w TVP1/TVP2, TVP Sport i Polsat Sport wyniosły 76,72 mln zł, z czego 63,95 mln zł w TVP1/TVP2, 9,06 mln zł w TVP Sport i 3,71 mln zł w Polsat Sport (dane cennikowe, bez rabatów).

Euro 2020 odbywać się będzie w okresie od 12 czerwca do 12 lipca 2020 roku. W Polsce sportową imprezę w całości relacjonować będzie Telewizja Polska, która posiada wyłączne prawa do transmisji tych rozgrywek.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas