Reklama2016-11-25
3

Aflofarm liderem wydatków na reklamę, T-Mobile z największym wzrostem, w dół Orange, Volkswagen Group i Play (TOP 10)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Tradycyjne media w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy br. zarobiły na reklamach 25,2 mld zł. Najwięcej wydał w nich już tradycyjnie Aflofarm Farmacja Polska. Największy wzrost wydatków odnotowały T-Mobile Polska i Kino Świat, zredukowały je z kolei znacząco Orange Polska, P4 i Volkswagen Group Polska.

Wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do października br. 25,2 mld zł i były o 3,7 proc. wyższe w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).

Od wielu już miesięcy ścisła czołówka największych reklamodawców pozostaje praktycznie niezmienna. Najwięcej w reklamę inwestuje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska - wydała 1,58 mld zł, czyli 9,9 proc. więcej w skali roku.

Drugim marketerem pod tym względem jest dystrybutor filmowy Kino Świat - reklamy tej firmy były warte w omawianym okresie 590,1 mln zł (więcej o 36 proc. rok do roku). Trzecie miejsce na reklamowym podium zajmuje z kolei sieć sklepów Lidl Polska, która zwiększyła nakłady na reklamę w skali roku o 26,2 proc., do 558,5 mln zł.

Spośród pozostałych reklamodawców największy wzrost wydatków na reklamę w porównaniu z analogicznym okresem roku ub.r. notuje T-Mobile Polska. Ten operator zwiększył je o 38 proc., do 321,1 mln zł.

O 26,3 proc. więcej zarobiły media na reklamach firmy Ferrero Polska – producent słodyczy na wsparcie swoich produktów wydał w tym roku 356,3 mln zł.

Unilever Polska w tym roku wydał 408,8 mln zł, czyli 16 proc. więcej niż przed rokiem, a Procter&Gamble Polska zwiększył wydatki reklamowe o 10,9 proc., do 335,2 mln zł.

Orange Polska, Volkswagen Group Polska i P4 (Play) to jedyni z czołówki największych reklamodawców marketerzy, którzy w omawianym okresie zredukowali budżety reklamowe. Orange ograniczył wydatki o 11,8 proc. (do 421,6 mln zł), Volkswagen – o 4,9 proc. (do 300,9 mln zł), a P4 - o 9,2 proc. (do 290,2 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:Beata Goczał

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas