Reklama 2015-04-30
1

Aflofarm z największym wzrostem wydatków reklamowych, w dół USP Zdrowie i Procter & Gamble (TOP10)

Największy wzrost wydatków reklamowych zanotował w I kwartale br. Aflofarm, więcej wydały też firmy Kino Świat, Volkswagen Group Polska i Nestle Polska. Inwestycje w reklamę ograniczyli USP Zdrowie i Procter & Gamble DS Polska.

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że niezmiennie największym reklamodawcą w mediach pozainternetowych jest firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. W omawianym okresie wydała ona 473,4 mln zł, o 34,7 proc. więcej niż rok wcześniej (to dane cennikowe bez rabatów). Była też marketerem, który procentowo najbardziej spośród dziesięciu czołowych reklamodawców zwiększył te nakłady.

Pozycję wicelidera wśród reklamodawców zajmuje dystrybutor filmowy, firma Kino Świat z wydatkami w kwocie 169,2 mln zł, o 16,1 proc. wyższymi niż rok wcześniej. Trzecia lokata przypadła z kolei Orange Polska. Ten operator komórkowy zwiększył wydatki zaledwie o 0,4 proc., do 140,1 mln zł.

Zobacz tabelę

W I kwartale br. o 11,4 proc. więcej niż rok wcześniej wydał na reklamy pozainternetowe importer samochodów Volkswagen Group Polska - jego inwestycje wyniosły 93,8 mln zł. Niewiele mniej, bo 93,7 mln zł, wydał koncern spożywczy Nestle Polska. Wydatki reklamowe Lidl Polska wzrosły w skali roku o 6,5 proc., do 111,9 mln zł.

Obecność reklamową w mediach tradycyjnych wyraźnie ograniczyła w początkowych miesiącach tego roku firma farmaceutyczna USP Zdrowie - o 40 proc., do 83,1 mln zł. Mniej wydał też Procter & Gamble Polska - 94,5 mln zł (to spadek o 18,2 proc.).

Do czołówki największych reklamodawców pierwszego kwartału br. weszły dwie firmy - Unilever Polska i Olimp Laboratories. Wypadły z niej natomiast Ferrero Polska i L'Oreal Polska.

Autor: Beata Goczał

KOMENTARZE (1) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas