Marcin Wolski jest satyrykiem, osobowością mediów, ale mam wątpliwość, czy potrafi zarządzać telewizją. To jest tak jakby znakomity piłkarz miał zostać prezesem klubu piłkarskiego: inne kompetencje i nie każdy się do tego nadaje - ocenia Agata Młynarska, dziennikarka i producentka, przez 17 lat związana z TVP2.
Nominacja Marcina Wolskiego na dyrektora TVP2 oznacza nowy kierunek rozwoju tej anteny, taki, którego ja nie potrafię sobie wyobrazić. Ale istnieje takie stare telewizyjne powiedzenie: widz jest cierpliwy, wszystko zniesie, a zarząd ma prawo nominować, kogo chce. Pytanie tylko, gdzie przebiega granica cierpliwości widza. Na razie widać, że widownia wciąż odpływa.
Z perspektywy 17 lat pracy w Dwójce mogę powiedzieć, że pracowałam w tej antenie w czasach jej największej chwały i największych sukcesów. TVP2 budowana była zawsze jako stacja rodzinna, niezaangażowana politycznie, natomiast bardzo zaangażowana w sprawy kultury. Stacja ta miała zawsze na wysokim poziomie rozrywkę, filmy i seriale, publicystykę, reportaż czy programy dla dzieci. Dwójka z ogromnym zapałem pracowała na miłość widza, a kiedy odchodziłam notowała znakomite wyniki.
Dyrektorami współczesnych mediów powinni być ludzie, którzy mają doświadczenie w zarządzaniu nowoczesnymi stacjami telewizyjnymi. Kierowanie anteną to nie jest tylko nadawanie kierunku merytorycznego, bo od tego są szefowie redakcji i producenci. Szef anteny powinien przede wszystkim posiadać umiejętność poruszania się po rynku medialnym, umiejętność tworzenia ramówki, bycia blisko wszystkich trendów, zarządzania ogromnymi i kosztownymi projektami, tworzenia stabilnej, lecz zarazem radzącej sobie z konkurencją stacji. Każdy dyrektor musi znać mechanizmy, które rządzą nowoczesną telewizją. Nie tylko mieć rynkową intuicję i „wyczucie” widza, ale także znakomicie organizować pracę w zespole.
Pan Marcin Wolski jest satyrykiem, osobowością mediów, ale czy potrafi zarządzać telewizją? Tu mam wątpliwość. To jest tak jakby znakomity piłkarz miał zostać prezesem klubu piłkarskiego. Są to inne kompetencje i nie każdy się do tego nadaje. Tym bardziej, że doświadczenie zawodowe pana Wolskiego stawia go raczej wśród tych, którzy powinni spoglądać z boku, doradzać, czy być mentorem. Natomiast przekazanie mu zarządzania w TVP, a zwłaszcza w Dwójce, która utraciła widza przez brak kompetentnego kierownictwa, uważam za odważną decyzję zarządu. Jeśli mielibyśmy wskazać teraz dyrektora, który wyprowadzi Dwójkę z oglądalnościowego dna, to Marcin Wolski nie byłby człowiekiem pierwszego wyboru. Nie mam wątpliwości, że powołanie go ma charakter głównie polityczny.
Nominacja Marcina Wolskiego oznacza koniec Dwójki jaką znamy; ta antena w dzisiejszym kształcie już się skończyła. A jaka będzie teraz TVP2 - trudno mi powiedzieć.
Agata Młynarska - dziennikarka i producent kreatywny, ostatnio w TVP1 prowadziła program codzienny „Świat się kręci”. Była szefową zespołu nowych projektów Telewizji Polsat oraz prowadzącą programów z udziałem dzieci (m.in. „Dzień kangura” i „Eureko - ja to wiem”) emitowanych w Polsacie. W latach 1990–2006 związana z TVP2.