Radio2016-04-11
4

Agora, Eurozet, ZPR Media, Grupa RMF i Polskie Radio wspólnie przekonują, że warto się reklamować w radiu

Biura reklamy największych polskich nadawców radiowych: Agory, Eurozetu, Grupy RMF, Grupy ZPR Media i Polskiego Radia, wspólnie będą promować radio jako medium reklamowe. W ramach akcji odbędzie się cykl spotkań z klientami.

Pomysł na akcję promującą reklamowanie się w radiu zrodził się podczas spotkań Komitetu Badań Radiowych. - To inicjatywa ponad podziałami, łącząca konkurujące ze sobą na co dzień stacje we wspólnym celu. Liczymy, że zostanie pozytywnie odebrana przez rynek przynosząc wszystkim jej stronom wymierne korzyści - mówi Wirtualnemedia.pl Ewa Rosiewicz, dyrektor biura sprzedaży Grupy Eurozet.

Akcja ruszy 11 kwietnia br., gdy przypada w Polsce Dzień Radia. W ramach projektu biura reklamy poszczególnych stacji będą organizować wspólne konferencje z klientami. Podczas nich prezentowane będą wyniki badania przygotowanego przez instytut GfK. Uczestnicy spotkań dowiedzą się m.in. jaki jest koszt budowy zasięgu reklamowego za pomocą radia oraz jaki wpływ mają kampanie radiowe na wyniki sprzedaży reklamowanych produktów.

Instytut GfK w prezentacjach wykorzysta dane dotyczące zakupów zebrane w Panelu Gospodarstw Domowych oraz informacje o konsumpcji mediów z badania GfK Crossmedia Link. Jest to badanie jednoźródłowe, które umożliwia ocenę efektywności przeprowadzonej kampanii mierzonej zakupami. Do badania kampanii radiowych zastosowano metodologię Media Mix Evaluator - autorski algorytm GfK, od 10 lat stosowany do badania efektywności kampanii reklamowych w Europie Zachodniej (w Polsce od dwóch lat).

- Akcja z perspektywy Grupy RMF jest bardzo dobrym krokiem w kierunku rozwijania radia i budowania jego pozycji w media planach marketerów. Dzisiaj radio jest trzecim medium w Polsce pod względem inwestycji, po telewizji oraz internecie z udziałem netto estymowanym na 8,4 proc - mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF - Chcemy tę pozycję umacniać i konsekwentnie pracować nad pokazywaniem możliwości jakie daje reklama radiowa - dodaje.

Autor:pp

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas