Radio2016-03-24
4

Radiowa Trójka, Złote Przeboje i Antyradio z największymi wzrostami wpływów reklamowych (analiza)

W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. wydatki na reklamę w radiu były o niemal jedną piątą większe niż rok wcześniej. Największy wzrost wpływów z reklam zanotowały Program III Polskiego Radia, Złote Przeboje Poznań i Antyradio - ich przychody rosły kilkukrotnie szybciej niż całego rynku reklamy radiowej.

W styczniu i lutym br. wpływy reklamowe stacji radiowych wyniosły 916,6 mln zł i były o 19,3 proc. wyższe niż w takim okresie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (to dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej zarobiło radio RMF FM, bo 276,6 mln zł – to o 14,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce na reklamowym podium rozgłośni radiowych utrzymało Radio Zet z wpływami w wysokości 174,7 mln zł, wyższymi od ubiegłorocznych o 8 proc.

Przychody czterech stacji radiowych z tej czołówki rosły w omawianym okresie znacznie szybciej niż cały rynek reklamy radiowej: Złotych Przebojów w Poznaniu, Programu III Polskiego Radia, Antyradia i RMF Classic.

Złote Przeboje zarobiły 75,5 proc. więcej niż rok temu - 12,4 mln zł, a radiowa Trójka o 60 proc. więcej - 54,7 mln zł. Antyradio zwiększyło wpływy z reklam o 56,6 proc., do 10,3 mln zł, a RMF Classic - o 38,6 proc., do 10,3 mln zł.

O 30,3 proc. wzrosły przychody reklamowe Vox FM - do 13,5 mln zł, zaś radiowej Jedynki - o 28,6 proc., do 29,7 mln zł.  Tok FM zarobiło 9,7 proc. więcej w skali roku (16,3 mln zł), zaś Eska Warszawa - 6,6 proc. więcej (11,4 mln zł).

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas