Prasa2019-04-18
8

Aleksandra Karpińska-Gugała odpowiada za rozwój aplikacji "Gazety Wyborczej"

Aleksandra Karpińska-GugałaAleksandra Karpińska-Gugała

Aleksandra Karpińska-Gugała objęła nowo utworzone stanowisko product owner w dziale technologii "Gazety Wyborczej". Zajmie się rozwojem wszystkich aplikacji mobilnych dziennika.

Karpińska-Gugała odpowiada m.in. za wsparcie sprzedaży prenumeraty in-app, prowadzenie badań potrzeb odbiorców oraz testów użyteczności, prowadzonych w celu podniesienia atrakcyjności i intuicyjności aplikacji „Gazety Wyborczej". Do jej zadań należy też wypracowanie modelu sprzedaży subskrypcji cyfrowych w aplikacjach mobilnych.

Karpińska-Gugała współpracę z Agorą rozpoczęła w 2015 r. w dziale projektów specjalnych. Do jej obowiązków należały crossmediowe realizacje łączące narzędzia reklamowe serwisów Wyborcza.pl, Gazeta.pl oraz czasopism. W 2017 r. została liderem zespołu lifestyle'owych projektów z zakresu content marketingu.

Od 2018 r. Aleksandra Karpińska-Gugała pracuje jako project manager aplikacji mobilnych w zespole IT, w którym odpowiada za rozwój i utrzymanie aplikacji Wyborcza, Wysokie Obcasy Extra!, Książki. Magazyn do czytania oraz Clou.

Na koniec 2018 r. ponad 170 tys.

„Gazeta Wyborcza” jako pierwsza w naszy, kraju wprowadziła system limitowanego dostępu do swoich treści (paywall) i ofertę prenumeraty cyfrowej. Na koniec grudnia 2018 r. korzystało z niej ponad 170 tys. osób. Liczba użytkowników płatnej subskrypcji cyfrowej „Gazety Wyborczej” rośnie systematyczne. Na koniec 2014 roku wynosiła 54,9 tys., rok później - 77 tys., na koniec 2016 roku 100 tys., a na koniec 2017 roku - 133 tys.

Agora w zaprezentowanej w połowie ub.r. strategii na najbliższe lata planuje, że do końca 2022 roku liczba subskrybentów „GW” wzrośnie do 327 tys.

Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Gazety Wyborczej” wynosiła 94 527 egz., o 14,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Autor:jd

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas