Gigant technologiczny Apple zakwestionował rejestrację logo Prepear - aplikacji dla miłośników gotowania. Powód? Prepear chce mieć w logo gruszkę, co nie podoba się korporacji, której identyfikację wizualną stanowi symbol jabłka.
Firma Super Helathy Kids, właściciel aplikacji Prepear, chciała zarejestrować znak towarowy - zielony kontur gruszki z listkiem w prawym górnym rogu. To nie spodobało się Apple, które ma w swoim logo nadgryzione jabłko. Gigant z Cupertino złożył w sądzie protest, mający zablokować rejestrację znaku Prepear.
Zdaniem prawników Apple, logo aplikacji będzie za bardzo przypominało klientom słynne jabłuszko, które możemy oglądać na iPhone'ach i komputerach Mac. Logo Prepear "z łatwością przywodzi na myśl słynne logo Apple i stwarza podobne wrażenie handlowe" - ocenili we wniosku sądowym przedstawiciele Apple.
Spór o logo Prepear
O logo z gruszką walczą właściciele Prepear. Współzałożyciel aplikacji Russell Monson, założył w internecie petycję „Save the Pear from Apple!” (z ang. „Ocal gruszkę przed Apple!”). Argumentuje, że jego małej firmy nie stać na batalię z gigantem. Petycję w sieci podpisało już ponad 30 tys. osób.
Druga współzałożycielka Prepear, Natalie Monson, na Instagramie zaprotestowała przeciwko "agresywnym działaniom prawnym Apple przeciwko małym firmom". Chce zachować logo aplikacji z gruszką. - Bronimy się przed Apple nie tylko po to, aby zachować nasze logo, ale także po to, aby wysłać wiadomość do dużych firm technologicznych, że zastraszanie małych firm ma konsekwencje - czytamy w jej oświadczeniu.
Portal The Verge opisuje, że to nie pierwszy raz kiedy Apple próbuje prawnie zablokować rejestracje logotypu przypominającego jabłko. W Norwegii firma złożyła do sądu patentowego wniosek o blokadę rejestracji logo partii Fremskrittspartiet, w Niemczech zaś zablokowała możliwość rejestracji logo ścieżki rowerowej.