Biznes2022-07-22
1

Aston Martin wprowadza nowe logo i pozycjonowanie marki

Aston Martin przedstawia współczesną aktualizację swojego kultowego logo, czyli skrzydeł i zapowiada zmianę pozycjonowania marki. Zmiany są częścią nowej strategii kreatywnej i globalnej kampanii marketingowej mającej na celu przyciągnięcie młodszej, zamożnej klienteli na całym świecie.

Wprowadzane zmiany mają na celu wykorzystanie zainteresowania następnej generacji klientów Aston Martina, przy czym ponad 60 proc. obecnej sprzedaży to nowi klienci marki.

Strategiczne repozycjonowanie jest największą inwestycją w markę Aston Martin od ponad dekady, zarówno pod względem kreatywnej, jak i globalnej, płatnej kampanii medialnej, która ma ją wspierać.

W ostatnich latach kampanie marketingowe były prowadzone lokalnie i skoncentrowane na produkcie. Chociaż będzie to kontynuowane, ta nadrzędna kampania marki będzie również aktywowana globalnie w kanałach własnych oraz płatnych, m.in. w Wall Street Journal i Financial Times.

Obecna zmiana logo jest pierwszą znaczącą jego aktualizacją od 2003 roku i dopiero ósmą w 109-letniej historii Aston Martin.

Nowe pozycjonowanie marki będzie zawarte w haśle: "Intensity. Driven", które zajmie miejsce dotychczasowego hasła „Piękne jest”.

Oprócz nowej wizualnej i werbalnej ekspresji, przeprojektowanie obejmuje współczesną aktualizację kultowych skrzydeł, stworzonych przez funkcję projektową producenta we współpracy z brytyjskim dyrektorem artystycznym i projektantem graficznym Peterem Saville.

Producent samochodów współpracował z konsultantami ds. planowania Landor & Fitch nad strategicznym repozycjonowaniem oraz z wiodącą agencją kreatywną Superunion nad nową kreatywną ekspresją marki. Obie agencje mają siedzibę w Londynie.

W fizycznej formie nowy projekt skrzydeł jest wykonywany ręcznie przez rzemieślników i po raz pierwszy zostanie zastosowany w nowej generacji samochodów sportowych Aston Martina.

Z okazji premiery Aston Martin opublikował zakulisowe zdjęcia unikalnego procesu jubilerskiego w studiu Vaughtons w Birmingham, 203-letniej firmie złotniczej znanej z tworzenia Pucharu Związku Piłki Nożnej i medali na Igrzyska Olimpijskie w Londynie w 1908 roku.

W ten weekend zespół wyścigowy Aston Martin Aramco Cognizant Formuły 1 zaprezentuje nowe skrzydła w barwach na Grand Prix Francji. - Rozpoczęcie nowej kampanii marki oznacza kolejny etap ewolucji marki Aston Martin -  mówi Renato Bisignani, szef globalnego marketingu i komunikacji w Aston Martin.- Zachowując elegancję i wyrafinowanie, za które nasza marka i produkty są szanowane na całym świecie, ten emocjonalnie kierowany kreatywny kierunek wybiera odważniejsze, bardziej wyraziste i bardziej intensywne cechy, które zawsze podkreślały Aston Martina – dodaje Bisignani.
 

Autor:bg

Więcej informacji:Aston Martin, logo, skrzydła, design

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas