Telewizja 2016-02-08
23

Autorski program zastąpi „The Voice of Poland”? „Mam na biurku polski projekt talent-show”

Decyzja o powrocie „The Voice of Poland” do ramówki Dwójki ma zapaść w połowie roku. Możliwe, że w przyszłości zastąpi go inny autorski program TVP. - Mam już na biurku polski projekt programu, który korzysta z formuły talent-show - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.

Od września do listopada ub.r. Dwójka emitowała szósty sezon programu „The Voice of Poland”. Trenerami w nim byli Andrzej Piaseczny, Maria Sadowska, Edyta Górniak i duet Tomson i Baron. Zwycięzcą został Krzysztof Iwaneczko. Średnia widownia muzycznego widowiska wyniosła 2,17 mln osób, co przełożyło się na 14,13 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 15,76 proc. w grupie komercyjnej 16-49.  Szósta seria talent-show miała o 240 tys. oglądających więcej niż emitowana rok wcześniej piąta edycja.

Poprzednie kierownictwo anteny chciało kontynuacji „The Voice of Poland” - siódma edycja miała trafić do ramówki jesienią 2016 roku. Nowy dyrektor Dwójki Maciej Chmiel jeszcze nie zdecydował, czy format powróci. Decyzja w tej sprawie ma zapaść w połowie roku.

- „The Voice” jest dobrze odbierany przez widzów, a rozmaite jego mutacje są w dalszym ciągu obecne na antenie Dwójki. Program ma też swoją rolę w ekspozycji młodych talentów - ocenia w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Maciej Chmiel, dyrektor TVP2.

Chmiel nie wyklucza, że w przyszłości „The Voice of Poland” zostanie zastąpiony przez format rozrywkowy wymyślony specjalnie dla Dwójki i produkowany przez Telewizję Polską („The Voice of Poland” to holenderski format Talpy, a produkuje go Rochstar). Szef TVP2 ma już nawet projekt programu, który korzysta z formuły talent-show.

- Oczywiście, jestem świadomy ryzyka, bo łatwiej jest prowadzić rozmowę z producentem na poziomie formatu licencjonowanego, który sprawdził się na 40 rynkach światowych. Trudniej będzie wykonać takie widowisko od zera. Chciałbym jednak, żeby telewizja była retortą, w której spotykają się ludzie obdarzeni zmysłem kreacji i wiedzą producencką - podkreśla Maciej Chmiel.

Przypomnijmy, że jesienią br. widzowie TVP2 prawdopodobnie obejrzą odświeżoną wersję teleturnieju „Wielka gra”. Będzie to kolejna reaktywacja znanego formatu - w wiosennej ramówce Dwójki znajdzie się popularnonaukowy magazyn „Sonda 2”, który będzie nawiązywać do nadawanej w latach 1977-1989 „Sondy”.

Autor: łb

Więcej informacji: Voice of Poland, TVP2, Maciej Chmiel

KOMENTARZE (23) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas