Reklama2021-03-09
1

BNP Paribas zachęca szkoły do nadawania kobiecych patronatów w kampanii "Gdzie są nasze Patronki?"

W Dzień Kobiet bank BNP Paribas wystartował z kampanią "Gdzie są nasze Patronki?", w którym zachęca szkoły do przyjmowania nazwisk patronek, jednocześnie przybliżając losy niezwykłych kobiet. Kampanię promująca akcję przygotowały VMLY&R Poland i Havas Media.

Według statystyk aż 90 proc. patronów polskich szkół to mężczyźni. Bank BNP Paribas chce to zmienić, w związku z czym 8 marca rozpoczął program „Gdzie są nasze Patronki?”. Placówki, które wezmą udział w akcji, będą miały szansę na przystąpienie do konkursu i powalczenie o grant.

- Kobiety to przecież połowa tego świata, a mimo tego ich osiągnięcia są nadal pomijane. Tym razem naszą uwagę przykuła zauważalna dysproporcja płci patronów i patronek szkół podstawowych oraz średnich w Polsce. Dlatego w najnowszej inicjatywie chcemy zwrócić uwagę właśnie na te kwestie, a ponieważ role społeczne są kształtowane już od najmłodszych lat, to edukacja na temat roli kobiet w biznesie, nauce czy kulturze, jest naszym zdaniem szczególnie ważna - komentuje Agnieszka Konarzewska, dyrektorka departamentu komunikacji marketingowej w Banku BNP Paribas.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/bnp-paribas-bank-polska-nowa-nazwa-po-przejeciu-raiffeisen-polbank-w-reklamach-pytania-dzieci-wideo ##

"Gdzie są nasze Patronki?"

Inicjatywa Banku BNP Paribas skierowana jest do prawie 11 tysięcy placówek edukacyjnych w kraju, które nie mają jeszcze patrona. Projekt ma na celu zachęcić uczniów, rodziców, nauczycieli i dyrekcje szkół do obsadzenia w roli patronki jednej z wyjątkowych kobiet.

Na potrzeby akcji stworzono serwis patronki.pl. Szkoły znajdą tam informacje, jak przeprowadzić proces nadania patronki, przydatne dokumenty czy materiały edukacyjne i wypowiedzi ekspertów. Na stronie znalazły się w nim również sylwetki kobiet, które mogą zostać patronkami.

Do programu można zgłaszać się na stronie patronki.pl. Zgłosić mogą się szkoły, które chciałaby mieć patronkę. Każda placówka, która weźmie udział w naborze, będzie mogła też starać się o grant na promocję nowej patronki. O jego przyznaniu dla szkoły zdecyduje specjalna komisja.

Do objęcia opieką merytoryczną zaproszono Annę Kowalczyk, dziennikarkę, autorkę bestsellera „Brakująca połowa dziejów: krótka historia kobiet na ziemiach polskich”.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/bank-bgz-bnp-paribas-kredyt-gotowkowy-kobiety-na-banknotach-stac-cie-na-zmiany ##

W ramach działań promujących inicjatywę i zachęcających do zgłaszania szkół, będą wykorzystywane różne aktywności w mediach. Działania reklamowe wspierają również influencerzy, m.in. Agnieszka Jankowiak-Maik, czyli „Babka od Histy”, która na potrzeby kampanii przygotuje gotowe scenariusze lekcji o kobietach w historii czy Joanna Okuniewska, autorka popularnego podcastu „Tu Okuniewska”.

Ideę komunikacyjną oraz działania ATL i digital przygotowała agencja VMLY&R Poland. Za zakup mediów odpowiada Havas Media.

Autor:jd

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas