Prasa2022-05-12
5

Bauer standaryzuje papier w wydawnictwach przejętych od Rozrywki

Wszystkie magazyny krzyżówkowe, przejęte pod koniec roku od Rozrywki przez Wydawnictwo Bauer, ukazują się już na papierze innej jakości: znacznie cieńszym i mniej białym. To efekt standaryzacji parametrów, wprowadzanej przez wydawcę.

Papier, na którym czytelnicy dostają od kwietnia magazyny z krzyżówkami i szaradami, jest o mniejszej gęstości (cieńszy), a także nie tak biały, jak dotychczas. Dotyczy to wszystkich 13 pism szaradziarskich, przejętych przez Bauera. Z czego wynika taka zmiana?- Zmieniliśmy rodzaj papieru, standaryzując z parametrami papieru, którego używamy do drukowania wszystkich pozostałych naszych czasopism krzyżówkowych – informuje portal Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor public relations Wydawnictwa Bauer.

Od kilku miesięcy widoczne są braki w zaopatrzeniu w papier: narzekają na nie niemal wszyscy wydawcy. Dodatkowo rosną też ceny - a przyczyną tego jest wzrost kosztów energii, gazu czy surowców (drewno, celuloza) – również na skutek wywołanej przez Rosję wojny. - Sytuacja na rynku papieru w Polsce, podobnie jak w całej Europie, nadal jest bardzo trudna. Brakuje wielu rodzajów papieru - od publikacyjnego po opakowaniowy, choć tym drugim przypadku łatwiej o dostępność produktu, ale trudniej o stabilne ceny, które zmieniają się często i znacząco – mówiła nam kilka Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Agory. Fakty są takie, że  porównaniu z ubiegłym rokiem papier podrożał niemal o 100 procent. Także z tego powodu w kwietniu br. Bauer zdecydował się podnieść ceny egzemplarzowe magazynów telewizyjnych i poradnikowych.

Wydawnictwo Bauer kupiło od Rozrywki 13 magazynów krzyżówkowych i szaradziarskich w grudniu ub. roku, lecz zarządza nimi od lutego br. W przejętym przez Bauer portfolio spółki Rozrywka są m.in. dwutygodnik „Rozrywka” oraz kilka miesięczników, kwartalników i roczników w większości opartych na marce „Rozrywka” (m.in. „Rewia Rozrywki”, „Rozrywka. Jolki”, „Rozrywka. Nie Tylko Sudoku”, „Rozrywka dla Każdego”). Kupujący za pisma szaradziarskie zapłacił 15,8 mln zł.

 

 

 

Autor:jk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas