Reklama2016-05-26
2

Belgia reklamami chce poprawić wizerunek nadszarpnięty atakami terrorystycznymi

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Po atakach terrorystycznych, które miały miejsce wiosną w Brukseli, Belgia ma problem z wizerunkiem. Władze państwowe mają nadzieję, że w jego poprawie pomoże zaplanowana kampania reklamowa.

Po tym jak w marcu doszło do ataków terrorystycznych w Brukseli, a na ulicach miasta pojawiło się wojsko, w mieście ubyło turystów. Z niektórych przytaczanych raportów wynika, że biznes hotelarski notuje od tego czasu ok 40 proc. spadek przychodów.

W miniony piątek władze Belgii poinformowały, że zamierzają przeznaczyć 4 mln euro na kampanię public relations, która ma poprawić wizerunek kraju. Dwuletnia kampania pod roboczym hasłem „Pozytywna Belgia” ma ruszyć w październiku tego roku. Ma rozwiązać obecne problemy turystyczne i biznesowe - uspokoić zaniepokojonych turystów i inwestorów. Pokazać wszystko co najlepsze do zaoferowania ma Belgia.

Kampania jest na etapie przygotowań i wiele szczegółów jest dopiero dopracowywanych. Jedną z aktywności ma być promowanie belgijskich interesów poza granicami kraju przez urzędników . Niewykluczone, że do promocji kraju zostaną wykorzystane też wydarzenia sportowe, takie np. jak Tour de France czy igrzyska olimpijskie. Denis Dubrulle, dyrektor kreatywny agencji reklamowej Federate, wskazuje, że ponieważ większość cudzoziemców kojarzy Belgię tylko z Brukselą, to żeby zmienić wizerunek kraju, najpierw trzeba zmienić wizerunek samej Brukseli.

Zapowiedział, że jego agencja jest zainteresowana udziałem w tej kampanii, ale pod warunkiem, że jej elementami nie będą jedynie piękne zdjęcia czy cukierkowe filmy promocyjne. W jego ocenie kampania musi być oparta na długofalowej wizji i pokazywać, że Bruksela jest bezpiecznym miastem dla mieszkańców, turystów, inwestorów. Dubrulle uważa, że akcja powinna też pokazać, że to miasto wciąż żyje i spowodować by ludzie nazwy Bruksela nie kojarzyli jedynie z miejscem ataków terrorystycznych.

Autor:bg

Więcej informacji:Belgia, Bruksela, kryzys wizerunkowy

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas