Telewizja2016-05-31
34

„Bodo” oglądało o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo”. 7 mln zł z reklam

Serial „Bodo” śledziło średnio 2,70 mln osób, o 3,30 mln widzów mniej niż „Ranczo” emitowane w tym paśmie rok temu. TVP1 w czasie nadawania serialu była liderem oglądalności w rynku, ale w grupie komercyjnej zajęła miejsce trzecie. Wpływy z reklam wyniosły 7,46 mln zł.

Historyczny serial „Bodo” oglądało średnio 2,70 mln widzów, co przełożyło się na 16,86 proc. udziału TVP1 wśród wszystkich widzów oraz 9,80 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcję oglądać można było w niedziele o godz. 20.25, w okresie od 6 marca do 28 maja br.

Największą widownię zgromadził pierwszy odcinek, który zdecydowało się zobaczyć 3,81 mln osób. Drugi obejrzało 3,45 mln widzów, a przy trzecim widownia spadła do 3,20 mln osób.

Widownia trzech topowych odcinków „Bodo”

Zobacz tabelę

Nowy serial miał aż o 3,30 mln niższą oglądalność niż nadawany w analogicznym okresie ub.r. w tym samym paśmie dziewiąty sezon „Rancza”. Gromadził on średnio 6 mln widzów, co przełożyło się na 35,35 proc. udziału w grupie 4+ oraz 26,93 proc. w grupie 16-49.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Podczas emisji nowej produkcji TVP1 była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajął TVN, nadający wówczas reality-show „MasterChef Junior” i filmy fabularne, co dało mu 14 proc. udziału. Trzecia lokata należała do Polsatu (gł. „Tylko muzyka” i filmy; 11,87 proc.), a czwarta była TVP2 (filmy fabularne; 6,44 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej liderem był TVN, drugie miejsce zajął Polsat, a dopiero trzecia była TVP1.

W serialu „Bodo” pokazana była młodość przedwojennego aktora Eugeniusza Bodo (w tej roli Antoni Królikowski i Tomasz Schuchardt) oraz jego droga do kariery.

TVP1 wsparła emisję produkcji ogromną kampanią - zarówno zewnętrzną (m.in. na billboardach, w Internecie i w kinach) jak i autopromocyjną, o serialu mówiono w wielu programach TVP1 i TVP2. W obsadzie serialu znaleźli się też: Anna Próchniak, Roma Gąsiorowska, Michalina Olszańska, Patricia Kazadi, Piotr Żurawski i Józef Pawłowski. Jego producentem wykonawczym była firma Akson Studio.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 10,07 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Bodo, Ranczo, serial TVP1

KOMENTARZE(34)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas