Reklama2018-01-16
1

„Botoks” z nieetycznymi reklamami, zawyżono dane o zgonach podczas operacji (wideo)

Reklamy kinowe, internetowe i outdoorowe firmy Kino Świat promujące film „Botoks” naruszają Kodeks Etyki Reklamy i przekraczają granice dobrych obyczajów, bo podają w wątpliwość sens leczenia - oceniła Komisja Etyki Reklamy.

Do KER wpłynęły trzy oddzielne skargi na reklamy filmu „Botoks” (dystrybuowanego przez Kino Świat): internetową, kinową i outdoorową.

W każdej z nich przedstawiono takie same zarzuty. Autor skarg zwrócił uwagę, że w zwiastunie filmu "Botoks" pojawia się fałszywa informacja o tym, że w zeszłym roku w Polsce 17 proc. pacjentów nie przeżyło operacji. „Podana w reklamie informacja jest fałszywa. W rzeczywistości śmiertelność pooperacyjna w polskich szpitalach wynosi mniej niż 1 proc. Błąd zapewne pochodzi z artykułu z 2012 roku, którego wyniki zostały później podważone. Interweniowało w tej sprawie Ministerstwo Zdrowia” - napisano w skardze.

W ocenie skarżącego reklama wprowadza odbiorców w błąd, co może mieć dla nich zupełnie realne konsekwencje. „Pacjenci przekonani, że co szósta operacja kończy się zgonem mogą podejmować decyzje niebezpieczne dla zdrowia i życia własnego lub swoich dzieci: unikać niezbędnych zabiegów i operacji lub szukać pomocy u znachorów” - argumentował autor skargi.

Przedstawiciele firmy Kino Świat nie odnieśli się do zarzutów pod adresem reklam filmu „Botoks”. Z kolei Komisja Etyki Reklamy uznała, że kampania filmu, podając w wątpliwość sens leczenia, nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej i przekroczono w niej granicę dobrych obyczajów.

W ocenie KER reklamy zawierają treści nadużywające zaufania odbiorców, a zgodnie z kodeksem etycznym w branży reklamowej nie powinny naruszać społecznego zaufania do prawidłowo realizowanych działań podejmowanych w zakresie ochrony zdrowia ani wykorzystywać braku wiedzy jej odbiorców.

Autor:bg

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas