Reklama2015-12-23
0

Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam o 6,3 proc. w skali roku. Tylko kina zanotowały spadki, natomiast najwyższe wzrosty miały magazyny, radio i indoor.

Przychody z reklam mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do listopada br. cennikowo 27,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To o 6,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.

Ponad połowa tych wydatków trafiła do telewizji, której przychody wyniosły 15,1 mld zł, czyli zaledwie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem. Stacje radiowe zarobiły z kolei blisko 5 mld zł, co oznacza wzrost o 24,4 proc. w skali roku.

Reklamodawcy na wsparcie na łamach magazynów wydali prawie 3,3 mld zł, zwiększając te nakłady o 19,2 proc. rok do roku. Więcej przeznaczyli również na reklamy na łamach dzienników (o 0,2 proc.) - 1,45 mld zł.

W omawianym okresie wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld zł, a na indoor - o 88,8 proc., z 19,7 do 37,3 mln zł.

Mniejszym zainteresowaniem marketerów cieszyła się reklama kinowa, na którą wydano nieco ponad 1,3 mld zł, o 2,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

Autor:bg

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas