Reklama2021-01-11
2

Centrum Nauki Experyment ma nową identyfikację wizualną

Gdyńskie Centrum Nauki Experyment zaprezentowało swoją nową identyfikację wizualną. Za zmianą logotypu centrum idzie całościowy rebranding, za projekt którego odpowiedzialne jest Tofu Studio.

Celem wprowadzenia nowej identyfikacji jest dopasowanie jej do aktualnej działalności gdyńskiej instytucji.

Nowe logo skonstruowane całkowicie od podstaw

Nowe logo Experymentu zostało skonstruowane całkowicie od podstaw. W znaku postawiono nacisk na typografię, rezygnując tym samym z sygnetu. Kształty poszczególnych liter zostały wyrysowane od zera na podstawie koła lub prostokąta. Każda kolejna litera została rozważona projektowo w odniesieniu do reszty składowych.

Dodatkowo sam znak jest zaprojektowany powtarzalnymi parami – wprowadzony został rytm w stylizacji. Pierwsze dwie litery mają wyłącznie ostre krawędzie, kolejne dwie posiadają łuki/obłości, itd. – rytm powtarza się przez cały logotyp. Dzięki temu otrzymano znak idealnie prezentujący różnorodność, zachowując przy tym samym spójność.

Na górze nowe logo Centrum Nauki Experyment, na dole poprzednia wersja

Opracowana została paleta kolorystyczna, która symbolizuje pełne spektrum działalności Experymentu. Zaproponowane zostało także zróżnicowane zastosowanie gradientów: jako tło wykorzystane w materiałach graficznych lub jako wersje uzupełniające do podstawowych, monochromatycznych wersji logotypu.

Kierunek wizualny został oparty głównie na literze X. Zdjęcia mogą być kadrowane tą literą, tworząc charakterystyczne kompozycje. Logotyp może zostać podzielony w pionowej osi symetrii litery X, tworząc tym samym ciekawe złamanie. Zabieg ten zastosowany został m.in. w projekcie wizytówek, zrealizowany zostanie również na szklanej fasadzie Experymentu.

Uzupełnieniem zmiany było zaproponowanie nowego fontu, który będzie stosowany w nowych materiałach Centrum. Wybrano Gellix 1 bezszeryfowy font zainspirowany Futur. W foncie znajduje się wiele alternatywnych liter (a, g, m, n, r, t itd.).

Za projekt rebrandingu Centrum Nauki Experyment odpowiedzialne jest Tofu Studio.

Autor:jd

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas