Telewizja2015-01-22
1

Co oglądały kobiety a co mężczyźni w 2014? Oto ranking najpopularniejszych programów

W rankingu najchętniej oglądanych programów w zeszłym roku wśród mężczyzn wszystkie pozycje zajęły transmisje sportowe. Także wśród kobiet dominował sport, jednak pierwsze miejsce zajął serial „M jak miłość”.

W 2014 roku największą widownię wśród kobiet zgromadził nadawany przez TVP2 serial „M jak miłość”. Jego najchętniej oglądany odcinek z 1 kwietnia ub.r. obejrzało 5,06 mln pań, co przełożyło się na 52,54 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął pokazywany 15 lutego na antenie TVP1 konkurs skoków narciarskich, w którym Kamil Stoch zdobył drugi złoty medal olimpijski. Oglądało go również 5,06 mln kobiet, co przełożyło się na 53,84 proc. udziału.

Na podium znalazła się jeszcze ceremonia kwiatowa po konkursie olimpijskim skoków narciarskich (z 9 lutego) z widownią na poziomie 4,57 mln osób (46,36 proc. udziału).

Oczko niżej uplasował się finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej, który w TVP1 śledziło 4,38 mln pań (55,34 proc. udziału; 13 lipca).

Pierwszą piątkę zamyka transmisja ze studia olimpijskiego w Soczi (4,31 mln widzów; 44,47 proc.; 9 lutego).

Ogółem w zestawieniu top 5 programów znalazły się cztery transmisje sportowe (w tym trzy z IO w Soczi) i jeden serial.

Zobacz tabelę

 

Natomiast najchętniej oglądanym programem wśród mężczyzn w 2014 roku był finałowy mecz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii, w którym Niemcy pokonali Argentynę. Obejrzało go 5,68 mln panów, co przełożyło się na aż 71,49 proc. udziału.

Drugie miejsce zajął drugi indywidualny konkurs skoków narciarskich odbywający się podczas igrzysk olimpijskich, który miał widownię wśród mężczyzn na poziomie 5,38 mln (udział wyniósł 65,55 proc.). Na podium znalazła się jeszcze ceremonia kwiatowa, pokazana po pierwszym konkursie skoków w Soczi (4,93 mln, 55,77 proc.).

Na czwartym miejscu sklasyfikowany został konkurs drużynowy skoków z Soczi, który transmitowany był 17 lutego. Do TVP1 przyciągnął on uwagę 4,59 mln mężczyzn (60,35 proc. udziału).

Tak, jak w rankingu najchętniej oglądanych programów przez kobiety, również i tutaj czołową piątkę zamyka transmisja ze studia olimpijskiego z Soczi z 9 lutego (4,58 mln widzów; 53,92 proc.).

W tym zestawieniu wszystkie pięć miejsc zajęły programy sportowe, w tym cztery pozycje przypadły transmisjom z Soczi.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas