Prasa2010-01-08
3

Coraz mniejsza sprzedaż gazet regionalnych

Listopad 2009 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły straciły najwięcej czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.

Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 76 715 egz. (rok wcześniej 81 190 egz.) - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Gazeta Pomorska Media) - 71 282 egz. (rok wcześniej 82 748 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 51 770 egz. (spadek o 5 proc.). 

Zobacz tabelę

 


Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to wzrosła sprzedaż wszystkich największych dzienników regionalnych. 

 

Zobacz tabelę

 


 *sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Autor:wm

Więcej informacji:zkdp, prasa regionalna

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas