Prasa2013-04-09
27

Coraz niższa sprzedaż dzienników w kioskach. Zyskuje tylko „Gazeta Polska Codziennie”

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostaje „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Jedynym wzrostem pochwalić się może „Gazeta Polska Codziennie”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w lutym 2013 roku wyniosła 356 484 egz. W porównaniu do lutego 2012 roku zmniejszyła się ona o 10,84 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,92 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 157 916 egz., notując jednak spadek o 5,31 proc. Z kolei na ostatnią pozycję podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 143 088 egz., po spadku o 14,52 proc.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,46 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,07 proc.

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w lutym 2013 roku wynosiła 28 988 egz. (jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący 13,50 proc.) i stanowiła 97,80 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu. Gazeta ta miała w tej kategorii wyższy wynik niż „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media).

„Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 15 536 egz., co stanowiło 29,28 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 24,21 proc.

Jeszcze słabiej radziła sobie „Rzeczpospolita”. Jej sprzedaż w kioskach wyniosła już tylko 11 735 egz., co oznacza 18,63-proc. udział w sprzedaży ogółem. W ciągu roku tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 63,15 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 72,81 proc.

>>> „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem

Ostatnie dwa miejsca zajęły dzienniki biznesowe. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) w kioskach w lutym 2013 roku sprzedawał 1 936 egz., a „Parkiet” (Gremi Media) - 1 566 egz. Udział sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych dziennika Bonnier Business Polska wyniósł zaledwie 16,30 proc. (był najniższy w zestawieniu), a dziennika Gremi Media - 42,09 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas