Prasa2012-10-17
3

Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników

„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował w ostatnich miesiącach spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od marca do sierpnia br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 29,07 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,66 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,67 proc. respondentów (spadek o 1,49 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,50 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,04 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,28 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,34 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,56 proc. czytelników, mniej o 1,33 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Kolejny wśród tygodników opinii jest „Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował spadek z 7,19 proc. do 5,77 proc. Z kolei oczko niżej uplasowała się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,02 proc. do 5,64 proc.

Zobacz tabelę


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,92 proc. respondentów, czyli o 1,66 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała spadek czytelnictwa z 15,63 proc. do 14,51 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,96 proc. (spadek o 1,64 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,18 pkt. proc. do 9,92 proc.

Zobacz tabelę


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas