Prasa2015-10-19
0

Czołowe tygodniki tracą czytelników. „Tele Tydzień” cały czas liderem

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od marca do sierpnia 2015 roku sięgało 22,41 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,15 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,93 proc. respondentów (spadek o 1,19 pkt. proc.). Jest to cały czas najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 11,69 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 12,67 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 10,87 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,03 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 6,94 proc. czytelników, czyli o 0,65 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,01 proc. do 4,94 proc.

Zobacz tabelę

W grupie 16-59 liderem w fali marzec - sierpień 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 2,73 pkt. proc. do 22,46 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (13,34 proc.; w dół o 1,27 proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (11,33 proc.; + 0,59 proc.).

Zobacz tabelę

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,26 proc. respondentów, czyli o 1,90 pkt. proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 11,93 proc. do 11,09 proc.

Na ostatniej pozycji podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był czwarty. Jego czytelnictwo jednak zmalało o 1,30 pkt. proc. i wyniosło 8,50 proc.

Zobacz tabelę

Natomiast wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Pani Domu”, która awansowała z miejsca drugiego. Jej wynik jednak zmniejszył się tutaj o 0,84 pkt. proc. do 10,42 proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca 2014 do sierpnia 2014 roku na losowej próbie 21 005 przypadków oraz od marca 2015 do sierpnia 2015 roku na losowej próbie 10 026 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 16 665 i 7 837 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od marca do maja 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, a w okresie od czerwca do sierpnia 2015 roku - dwutygodniki „Grazia” i „Takie jest Życie”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas