Prasa2016-01-27
0

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od czerwca do listopada 2015 roku sięgało 21,63 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,72 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 13,90 proc. respondentów (spadek o 0,19 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od czerwca do listopada ub.r. zadeklarowało 10,24 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,68 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,52 proc. czytelników, czyli o 1,36 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej - jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,81 proc. do 4,88 proc.

Zobacz tabelę

W grupie 16-59 lat liderem w fali czerwiec - listopad 2015 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,59 pkt. proc. do 21,29 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,45 proc.; w dół o 0,28 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,59 proc.; + 0,95 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od czerwca do listopada ub.r., czyli po „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 11,21 proc. respondentów, czyli o 0,12 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała wzrost czytelnictwa z 10,06 proc. do 10,13 proc.

Na podium znalazła się jeszcze „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej czytelnictwo poszło do góry o 0,05 pkt. proc. i wyniosło 8,27 proc.

Zobacz tabelę

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej na czele znalazła się „Przyjaciółka”. Jej wynik zmniejszył się tutaj o 0,06 pkt. proc. do 9,98 proc.

Zobacz tabelę


Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od czerwca 2014 do listopada 2014 roku na losowej próbie 19 223 przypadków oraz od czerwca 2015 do listopada 2015 roku na losowej próbie 9 960 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 15 342 i 7 804 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W październiku i listopadzie 2015 roku badaniem PBC nie objęty został tygodnik „Takie jest Życie”, w okresie od czerwca do września 2015 roku - dwutygodnik „Takie jest Życie”.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas