Prasa2012-08-24
4

Czytelnictwo miesięczników: „Twój Styl” liderem, czołowe tytuły tracą

W I półroczu 2012 roku wszystkie najpopularniejsze miesięczniki zanotowały spadki czytelnictwa. Liderem pozostał „Twój Styl”, a w pierwszej dziesiątce były aż cztery miesięczniki poradnikowe dla pań.

Z najnowszej fali badania PBC General opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl, obejmującej okres I półrocza br., wynika, że po luksusowy “Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wtedy 11,98 proc. czytelników, podczas gdy rok wcześniej było ich 12,14 proc. Tytuł ten nadal zachowuje sporą przewagę nad pozostałymi magazynami.

Na drugim miejscu w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazła poradnikowa “Claudia” (G+J Polska) z wynikiem na poziomie 9,20 proc., która zanotowała spadek o 0,75 pkt. proc.

Na trzeciej pozycji uplasował się wnętrzarski magazyn „Cztery Kąty” (Agora), który czytany jest przez 8,46 proc. respondentów (spadek o 0,68 pkt. proc.).

Miejsce tuż po za podium przypadło popularnonaukowemu „Focus” (G+J Polska). Jego czytelnictwo w analizowanym okresie wyniosło 8,21 proc., czyli o 0,79 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Z kolei piątą lokatę w top 10 zajął magazyn budowlany „Murator” (Murator) z wynikiem na poziomie 7,77 proc.

W pierwszej dziesiątce zestawienia najchętniej czytanych miesięczników znalazły się aż cztery pisma poradnikowe dla pań. Obok wspomnianej „Claudii”, na szóstym miejscu uplasował się “Poradnik Domowy” (Agora), czytany przez 7,58 proc. osób. Z kolei na kolejnych pozycjach znalazły się takie pisma jak „Kobieta i Życie” i „Dobre Rady”. Wszystkie te tytuły zanotowały spadki.

Na miejscu 9. z wynikiem na poziomie 5,72 proc. zadebiutował magazyn „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), który rok temu nie był ujęty w badaniu. Z kolei ostatnią pozycję w top 10 z wynikiem na poziomie 5,71 proc. zajął „Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był dwutygodnikiem.

Zobacz tabelę


Wśród dwumiesięczników najchętniej czytany pozostaje “Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie sięgało po niego 2,53 proc. pytanych, czyli o 0,61 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugim miejscu znalazł się magazyn „Samo Zdrowie” (Burda Media Polska) z wynikiem wynoszącym 2,26 proc. Tytuł ten rok wcześniej był miesięcznikiem.

Zobacz tabelę


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia 2011 do czerwca 2011 roku na losowej próbie 24 550 przypadków i w okresie od stycznia 2012 roku do czerwca 2012 roku na losowej próbie 24 151 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas