Prasa2016-03-31
1

„Twój Styl” i „Komputer Świat Twój Niezbędnik” z najwyższym czytelnictwem. Dane miesięczników i dwumiesięczników

Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce pozostaje „Twój Styl”. Natomiast na czele dwumiesięczników znajduje się „Komputer Świat Twój Niezbędnik” - wynika z najnowszego badania PBC opracowanego przez Wirtualnemedia.pl.

Z fali Polskich Badań Czytelnictwa obejmujących okres od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku wynika, że po luksusowy „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) sięgało wówczas 8,57 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, podczas gdy w analogicznym okresie rok wcześniej było to 8,34 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął wydawany dla sieci drogerii Rossmann miesięcznik „Skarb” (Ringier Axel Springer Polska). W analizowanym okresie czytany był on przez 7,88 proc. respondentów (wzrost o 0,97 pkt. proc.). Tytuł poza drogeriami jest też dostępny w kioskach.

Na ostatniej pozycji podium w zestawieniu najchętniej czytanych miesięczników znalazł się „Murator” (ZPR Media) z wynikiem na poziomie 5,41 proc. W skali roku pismo zanotowało wzrost o 0,75 pkt. proc. W okresie od sierpnia 2014 roku do stycznia 2015 roku tytuł ten był jednak szósty.

Ogółem, w pierwszej dziesiątce zestawienia znalazły się cztery miesięczniki poradnikowe dla pań oraz po jednym piśmie luksusowym, budowlanym, ogrodniczym, popularnonaukowym, wnętrzarskim  i kulinarnym.

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Twój Styl”, którego wynik zwiększył się o 0,44 pkt. proc. do 9,35 proc. Na drugim miejscu uplasował się „Skarb” (8,86 proc.; do góry o 1,10 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Murator”, który przed rokiem był szósty (5,99 proc.; + 1 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród dwumiesięczników najpopularniejszym tytułem był „Komputer Świat Twój Niezbędnik” (Ringier Axel Springer Polska). W okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. jego czytanie zadeklarowało 1,66 proc. pytanych, po wzroście o 0,25 pkt. proc.

Zobacz tabelę

Również wśród czytelników z grupy komercyjnej znalazł się „Komputer Świat Twój Niezbędnik”, którego wskaźnik czytelnictwa w tym ujęciu wyniósł 2,01 proc., po wzroście o 0,40 pkt. proc.

Zobacz tabelę

Badanie PBC na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od sierpnia 2014 do stycznia 2015 roku na losowej próbie 17 547 przypadków oraz od sierpnia 2015 do stycznia 2016 roku na losowej próbie 10 133 przypadków (dane dla grupy wiekowej 16-59 lat - odpowiednio 14 048 i 7 921 przypadków). Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W okresie od sierpnia do października 2015 roku nie był badany miesięcznik „My Company Polska”, od sierpnia do września 2015 roku - miesięcznik „Be Active. Dietetyka & Fitness”, a w styczniu 2016 roku - miesięczniki „Detektyw”, „Weranda Country” i „Wróżka”.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas