Prasa2016-03-21
0

„Tele Tydzień” i „Przyjaciółka” liderami czytelnictwa tygodników i dwutygodników

Liderem czytelnictwa tygodników w Polsce jest „Tele Tydzień”, a wśród dwutygodników na czele znajduje się „Przyjaciółka” - wynika z wyników najnowszej fali badania PBC opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od sierpnia 2015 roku do stycznia 2016 roku sięgało 21,16 proc. czytelników z szerokiej grupy wiekowej od 15 do 75 lat, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,83 pkt. proc. - największy w zestawieniu.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 14,13 proc. respondentów (wzrost o 0,57 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 10,60 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 10,39 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie w okresie od sierpnia ub.r. do stycznia br. zadeklarowało 9,81 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 0,66 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 7,12 proc. czytelników, czyli o 1,26 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu. Dwa oczka niżej znalazł się kolejny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 4,11 proc. do 4,56 proc.

Zobacz tabelę


W grupie wiekowej 16-59 lat liderem w fali sierpień 2015 - styczeń 2016 również był „Tele Tydzień”, którego wynik zmniejszył się o 0,70 pkt. proc. do 20,76 proc. Na drugim miejscu uplasowało się „Życie na Gorąco” (12,51 proc.; do góry o 0,29 pkt. proc.), a podium uzupełnia „Angora”, która przed rokiem była czwarta (10,10 proc.; + 0,87 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie dane dwutygodników

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas