Styczeń 2010 roku był kolejnym miesiącem w którym spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych. Które tytuły straciły najwięcej czytelników? - raport Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych został "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse) ze średnią 71 265 egz. (rok wcześniej 86 812 egz.) - wynika z najnowszych, styczniowych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) - 68 617 egz. (rok wcześniej 82 993 egz.) a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) - 49 092 egz. (spadek o 11 proc.).
Zobacz tabelę
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedaż większości największych dzienników regionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórych mediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.