Liderem sprzedaży wśród miesięczników poradnikowych dla kobiet we wrześniu br. były “Dobre Rady”. Z kolei to “Naj Magazyn” zanotował największy wzrost względem ub.r., gdy ukazywał się co tydzień, a najbardziej w dół poszła sprzedaż “Olivii”.
Rozpowszechnianie płatne razem “Dobrych Rad” (Burda Publishing Group) we wrześniu br. wyniosło 474 132 egz. i było niższe niż rok wcześniej o 6,04 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Świat Kobiety" (Wydawnictwo Bauer), które w dziewiątym miesiącu br. rozeszło się w nakładzie 456 843 egz. Miesięcznik ten zanotował wzrost o 6,34 proc.
Pozycję trzecią zajęła “Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 430 194 egz. Tytuł ten stracił 16,05 proc.
Na szóstym przedostatnim miejscu, znalazł się przekształcony od lipca w miesięcznik “Naj Magazyn” (G+J Polska) z wynikiem wynoszącym 206 870 egz. Rok temu pismo to ukazywało się jako tygodnik i notowało średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 152 798 egz. Oznacza to wzrost o 35,39 proc.
Największy spadek w zestawieniu zanotowała natomiast zajmująca ostatnią pozycję “Olivia” (Marquard Media Polska), której wynik sprzedażowy wyniósł 195 356 egz. i był niższy o 22,69 proc. niż rok wcześniej.
Zobacz tabelę
We wrześniu br. w porównaniu do sierpnia prawie wszystkie miesięczniki zanitowały spadki, zaś największy dotknął “Dobrych Rad” (wyniósł 9,75 proc.). Wzrosło jedynie rozpowszechnianie płatne razem “Świata Kobiety” (o 29,77 proc.).
* - dane dotyczą tygodnika “Naj”.