Internet2015-03-06
6

Durszlak.pl, Mytaste.pl i Smaker.pl na czele serwisów kulinarnych. W dół Ugotuj.to i Gotowanie.onet.pl (TOP 15)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Po dużych wzrostach odwiedzalności w skali roku na trzy pierwsze miejsca wśród serwisów kulinarnych awansowały Durszlak.pl, Mytaste.pl i Smaker.pl, natomiast duże spadki zanotowały Ugotuj.to, Gotowanie.onet.pl i Przepisy.pl. Wśród 15 czołowych serwisów są dwa blogi: Kwestiasmaku.com i Mojewypieki.com.

W grudniu ub.r. agregator przepisów kulinarnych Durszlak.pl (należący do wydawnictwa Phoenix Press, które kupiło go w maju ub.r.) odwiedziło 1,67 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 17,5 mln odsłon (w tym 3,8 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony przez 8 minut i 2 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Więcej odsłon i dłuższy średni czas przypadający na użytkownika zanotował jednak Smaker.pl (należący do Grupy Interia.pl), który przy 1,51 mln odwiedzających miał 17,9 mln odsłon i 9:19 minuty korzystania przez przeciętnego użytkownika. Na jeszcze dłużej każdego odwiedzającego przyciągnęły Gotowanie.onet.pl (9:50 minuty) i Mojewypieki.com (11:46 minuty).

Na drugim miejscu uplasował się agregator przepisów Mytaste.pl z 1,58 mln użytkowników. Witryna ta, podobnie jak trzy inne w rankingu, nie jest objęta w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w niej odwiedzający.

Dalej znalazły się serwisy Ugotuj.to (wchodzący w skład Grupy Gazeta.pl) i Mojegotowanie.pl (należące do Burda Media Polska) z, odpowiednio, 1,39 i 1,21 mln użytkowników, 10,3 i 9,4 mln odsłon oraz 4-5 minuty na każdego odwiedzającego. Co ciekawe, mniej popularne są witryny kulinarne należące do dwóch największych polskich wydawców internetowych: Grupy Onet - RASP i Grupy Wirtualna Polska. Gotowanie.onet.pl miało w grudniu 900,9 tys. użytkowników, dział Gotowanie wyszukiwarki restauracji Bistro24.pl (też należącej do Onetu) - 724,2 tys., a Kuchnia.wp.pl - 666,8 tys.

Dodajmy, że Grupa Onet w listopadzie ub.r. uruchomiła agregator przepisów Targsmaku.pl. W grudniu zanotował on 165,8 tys. użytkowników, 499,2 tys. odsłon i 2:38 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika.

W rankingu są dwa typowe blogi: Kwestiasmaku.com z 1,17 mln użytkowników i Mojewypieki.com z 817 tys. (a także 13,2 mln odsłon i średnio 11:46 minuty korzystania przez odwiedzającego). Przypomnijmy, że Kwestiasmaku.com już w październiku 2013 roku jako pierwszy polski blog osiągnęła miesięcznie ponad milion realnych użytkowników (więcej na ten temat).

Ponadto w zestawieniu znalazła się witryna o charakterze marketingowym - prowadzona w ramach kampanii sklepów Lidl strona Kuchnialidla.pl, na której reklamujący je od 2,5 roku eksperci kulinarni (na czele z Karolem Okrasą i Pascalem Brodnickim) zamieszczają przepisy.

Zobacz tabelę


Durszlak.pl w skali roku zyskał 121,2 tys. użytkowników (to 7,8 proc. w górę), a Smaker.pl - 431,1 tys. użytkowników i 4,97 mln odsłon użytkownika (to wzrosty o 40,1 i 38,6 proc.), tracąc 24 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (4,1 proc. w dół). Mytaste.pl rok wcześniej nie został jeszcze uwzględniony w Megapanelu.

Duże wzrosty osiągnęły również Mojegotowanie.pl (o 292,2 tys. użytkowników i 1,8 mln odsłon) oraz Mojewypieki.com (o 310,2 tys. użytkowników).

Z kolei Ugotuj.to zanotowało o 92,9 tys. użytkowników, 654,2 tys. odsłon i 48 sekund na przeciętnego użytkownika mniej niż rok wcześniej (to spadki o 6,2, 5,9 i 12,9 proc.). Jeszcze więcej straciły Gotowanie.onet.pl (722,1 tys. użytkowników i 4,8 mln odsłon w dół), Przepisy.pl (226,7 tys. użytkowników) i Wielkiezarcie.com (123,3 tys. użytkowników, 1,6 mln odsłon i 58 sekund średniego czasu na użytkownika).

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas