Internet2015-01-13
2

Polki.pl dzięki Wieszjak.pl liderem serwisów kobiecych. W dół Wizaz.pl i VUmag.pl, w górę Kafeteria.tv (TOP 15)

Po wchłonięciu treści z Wieszjak.pl, Polki.pl został najpopularniejszym serwisem kobiecym, wyprzedzając dotychczasowych liderów: Wizaz.pl i Kafeteria.pl. W skali roku duży wzrost odwiedzalności zanotowała Kafeteria.tv, a spore spadki - Wizaz.pl i VUmag.pl. Wśród głównych portali najpopularniejsze sekcje kobiece ma WP.pl, wyprzedzająca Interię, Onet i Gazeta.pl.

W październiku ub.r. Polki.pl (Edipresse Polska) odwiedziło 3,27 mln internautów (real users), którzy wykonali 23 mln odsłon krajowych, a każdy spędził na stronie średnio 4 minuty i 32 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Polki.pl są liderem, ale tylko pod względem liczby użytkowników - w październiku miały ich o 497,7 tys. więcej niż Kafeteria.pl (Grupa Wirtualna Polska) i o 1,24 mln niż Wizaz.pl (Edipresse Polska). Natomiast ten ostatni serwis zanotował 27,86 mln odsłon krajowych (o 4,8 mln więcej niż Polki.pl) i 16:54 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika (prawie czterokrotnie więcej niż w przypadku Polki.pl). Na średnio kilkanaście minut każdego odwiedzającego przyciągnął też Papilot.pl (dokładnie 12:25 minuty), a na ok. 8 minuty - Kafeteria.pl, Styl.pl (Grupa Interia.pl), Snobka.pl i Kafeteria.tv (dwie ostatnie strony należą do Grupy WP).

Poniżej trzech zdecydowanie najpopularniejszych witryn (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl) jest grupa witryn notujących 1-1,3 mln użytkowników: Styl.pl, Ofeminin.pl, Ek.pl, VUmag.pl i Kafeteria.tv. Ranking uzupełniają serwisy mające od 170 do 660 tys. odwiedzających.

W ub.r. osobno analizowaliśmy najpopularniejsze serwisy o modzie i urodzie (zobacz ich zestawienie) oraz witryny kulinarne (zobacz szczegóły).

Zobacz tabelę


W skali roku Polki.pl osiągnęły bardzo duży wzrost: liczba użytkowników podskoczyła o 175 proc. (z 1,19 do 3,27 mln), a odsłon krajowych - o 155 proc. (z 9 do 23 mln), przy nieznacznym średniego czasu korzystania przez odwiedzających (o 13 sekund, czyli 4,5 proc.). Wynika to przede wszystkim z przejęcia przez serwis treści z witryny Wieszjak.pl, którą Edipresse w listopadzie 2013 roku kupiło (wraz z kilkoma innymi) od grupy Infor PL (więcej na ten temat). Pod koniec 2013 roku Wieszjak.pl przestało działać jako osobna strona, stając się działem na Polki.pl.

Spadki zanotowały natomiast kolejne dwa serwisy w zestawieniu. Kafeteria.pl, w połowie ub.r. uruchomiona w nowej odsłonę (przeczytaj o niej więcej), straciła w skali roku 216,1 tys. użytkowników i 1,28 mln odsłon krajowych (to 7,2 i 6,5 proc. w dół) oraz 38 sekund przypadające na przeciętnego odwiedzającego (spadek o 7 proc.), natomiast Wizaz.pl - 576,6 tys. użytkowników i 3,18 mln odsłon krajowych (to 22,2 i 10,2 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu na odwiedzającego o 56 sekund (czyli o 5,8 proc.).

W pozostałej części rankingu największe spadki zanotował VUmag.pl, który stracił 303,1 tys. użytkowników i 971,8 tys. odsłon krajowych (to 21,9 i 19,2 proc. w dół).

Za to Kafeteria.tv zyskała w skali roku 788,4 tys. odwiedzających i 2,25 mln odsłon krajowych (to wzrosty aż o 318 i 354 proc.), natomiast średni czas spędzany na stronie wydłużył się prawie czterokrotnie - z 2:04 do 7:29 minuty. Wzrosty wynikają m.in. z tego, że w połowie ub.r. treści z serwisów zaczęły być prezentowane na stronie głównej portalu WP.pl, podobnie jak Pudelka.tv, co opisywaliśmy już jesienią ub.r. (przeczytaj szczegóły).

Zobacz tabelę

Na drugiej podstronie statystyki działów kobiecych głównych portali oraz szczegółowe dane najpopularniejszych serwisów (Polki.pl, Kafeteria.pl, Wizaz.pl)

Autor:tw

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas