Prasa2010-11-12
4

Duże spadki na rynku magazynów telewizyjnych

W sierpniu br., tak jak miesiąc wcześniej, wszystkie tygodniki z programem TV zanotowały spadki sprzedaży względem ub.r., zaś największy z nich dotknął “Super TV”. Wzrost odnotowały jedynie dwutygodniki, które rok temu wydawane były co tydzień.

Liderem sprzedaży wśród tv guide'ów pozostaje niezmiennie z dużą przewagą “Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer). Średnie rozpowszechnianie płatne razem tego tygodnika w sierpniu br. wyniosło 964 710 egz., czyli o 10,2 proc. mniej niż rok wcześniej – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się magazyn “To & Owo” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem na poziomie 431 898 egz. (spadek o 8 proc.). Podium zamyka “Kurier TV” (także Bauer) ze średnim rozpowszechnianiem płatne razem wynoszącym 213 473 egz., notując spadek o 25,2 proc.

Najwięcej stracił piąty w rankingu tygodnik “Super TV” (Bauer), którego wynik sprzedażowy w sierpniu br. zmalał względem sierpnia ub.r. o 29 proc. do 191 445 egz. 

Zobacz tabelę


Najpopularniejszym dwutygodnikiem z programem TV w sierpniu br. był “Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer), którego średnie rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 317 367 egz.  Rok wcześniej magazyn ten był tygodnikiem i rozchodził się w nakładzie 200 301 egz., co oznacza, że zanotował wzrost o 58,4 proc.

Pozycję wicelidera zajął dwutygodnik “TV 14” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 168 696 egz., który rok temu się nie ukazywał. Trzeci był wydawany przez Press-Media magazyn “Ekran TV”, którego rozpowszechnianie płatne razem wyniosło 77 950 egz. W sierpniu 2009 roku tytuł ten ukazywał się co tydzień, a jego wynik sprzedażowy wynosił wtedy 50 122 egz. (wzrost o 55,5 proc.). 

Zobacz tabelę

* - dane dotyczą tygodnika

Autor:pp

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas