Reklama2015-01-07
2

Dużo więcej na reklamy w radiu i kinach, w dół telewizja i gazety

W ciągu jedenastu miesięcy 2014 roku wzrosły cennikowe wydatki reklamowe w radiu, magazynach, na outdoorze i w kinach, a zmalały w telewizji, gazetach i indoorze. Rynek reklamowy - bez internetu - zyskał 3,6 proc.

W okresie od stycznia do listopada 2014 roku cennikowe wpływy reklamowe mediów pozainternetowych wyniosły nieco ponad 26,07 mld zł. Oznacza to wzrost w skali roku o 916,7 mln zł, czyli 3,6 proc. - pokazują dane Kantar Media przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Procentowo największy wzrost nakładów reklamowych nastąpił w kinach o 65,3 proc. (czyli o 548,6 mln zł), do 1,39 mld zł. W radiu wydatki zwiększyły się natomiast o 18,2 proc. (a więc o 614,8 mln zł), osiągając poziom 4 mld zł.

Cennikowa wartość reklam w magazynach urosła o 5,2 proc. - z 2,62 do 2,76 mld zł, czyli o 136,6 mln zł. Natomiast inwestycje na reklamy outdoorowe zwiększyły się o 1 proc. (to 12,8 mln zł w górę).

Zobacz tabelę


Cennikowe wydatki reklamowe w telewizji zmalały w skali roku o 1,9 proc. - z 15,43 do 15,13 mld zł (297,5 mln zł w dół). Jednocześnie udział tego medium w pozainterentowym rynku reklamowym spadł z 61,3 do 58 proc.

Nakłady na reklamy w gazetach skurczyły się o 6,4 proc. - z 1,55 do 1,45 mld zł (98,3 mln zł w dół), a na reklamy indoorowe - o 1,3 proc. (261,6 tys. zł w dół).

Autor:bg

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas