Reklama2015-01-06
5

Polsat zarobił najwięcej z reklam w 2014 r. Aflofarm największym reklamodawcą

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe telewizji były wyższe niż rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, zaś TVN zanotował spory spadek. Najwięcej na spoty telewizyjne wydał Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W 2014 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 21,90 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2013 roku o 2,29 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,19 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat, awansujący z miejsca drugiego. Jego przychody były jednak o 2,59 proc. niższe niż rok wcześniej.

Z pierwszej na drugą lokatę spadł TVN, którego wpływy zmalały o 33,54 proc. do 2,64 mld zł. Kolejne miejsce zajęły: TVP1 (1,89 mld zł; spadek o 1,07 proc.) i TVP2 (1,58 mld zł; wzrost o 0,95 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się TVN24 z wpływami na poziomie 487 mln zł i wzrostem o 13,65 proc.

Prawie wszystkie pozostałe stacje znajdujące się w top 20 zanotowały wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskały TVP Seriale - o 73,15 proc. do 270 mln zł. Spadek, wynoszący 18,46 proc. do 222 mln zł, odnotował tylko muzyczny kanał Viva Polska.

Zobacz tabelę


W zeszłym roku najwięcej na reklamę w telewizji - 1,03 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 34,11 proc. Drugie miejsce należało do koncernu spożywczego Nestle (537 mln zł; wzrost o 22,82 proc.), a na podium znalazł się jeszcze Orange (532 mln zł).

Zobacz tabelę


Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas