Prasa2012-10-26
1

Dwutygodniki poradnikowe: „Przyjaciółka” liderem, „Naj” trzeci

W lipcu br. wszystkie dwutygodniki poradnikowe dla pań zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła liderująca „Przyjaciółka”. Na podium znalazł się odnowiony magazyn „Naj”, który wcześniej był miesięcznikiem.

Średnia sprzedaż ogółem „Przyjaciółki” (Edipresse Polska) w lipcu br. wyniosła 448 155 egz. i była niższa o 15,25 proc. niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jest to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Drugą pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer). Jej średni wynik to 447 166 egz. po spadku sprzedaży o 5,25 proc.

Na ostatnim miejscu podium uplasował się odświeżony „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który wcześniej był miesięcznikiem. Pierwsze dwa wydania dwutygodnika sprzedały się w liczbie 411 362 egz., jednak miały one promocyjną cenę 1 zł (więcej na ten temat).

Dla porównania, lipcowy numer miesięcznika „Naj Magazyn”, który ukazał się w czerwcu br. zanotował sprzedaż na poziomie 53 215 egz. Tytuł kosztował wtedy 2,69 zł (dowiedz się więcej). Natomiast w lipcu ub.r. sprzedaż ogółem „Naj Magazynu” wyniosła 128 153 egz.

Natomiast średnia sprzedaż ogółem czwartej w rankingu „Pani Domu” (Edipresse Polska) w analizowanym okresie wyniosła 272 607 egz., po spadku o 14,69 proc.

Zobacz tabelę


W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. wszystkie pisma w segmencie zanotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskała „Tina” - 29,76 proc.

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas