Prasa 2013-02-12
4

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem wśród e-wydań, a „Wyborcza” - wśród mutacji cyfrowych

W 2012 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, natomiast wśród tzw. mutacji cyfrowych, czyli m.in. wydań dzienników na tablety, prym wiodła „Gazeta Wyborcza”.

E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Wśród e-wydań w 2012 roku największą sprzedaż miał „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 6 593 egz., czyli o 51,49 proc. większym niż rok wcześniej. Tytuł ten miał drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 11,67 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Presspublica) z wynikiem na poziomie 4 119 egz., czyli o 34,36 proc. mniejszym niż w 2011 roku. Trzecią pozycję zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań wzrosła o 31,87 proc. do 2 011 egz.

Czwarta lokata należała do „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska). Jego sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 1 749 egz., czyli o 40,59 proc. więcej niż rok wcześniej. Dziennik ten w rankingu pochwalić się może największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 14,02 proc.

Pozostałe tytuły codzienne miały już zdecydowanie mniejszą sprzedaż e-wydań, wynoszącą od 351 do 75 egzemplarzy.

Poza „Dziennikiem Gazetą Prawną” i „Pulsem Biznesu” udział sprzedaży e-wydań pozostałych dzienników w ich sprzedaży ogółem nie przekroczył 10 proc.

W ZKDP od stycznia 2012 roku istnieje także kategoria sprzedaży mutacji cyfrowych. Chodzi tutaj o wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

W 2012 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 557 egz. była „Gazeta Wyborcza” (jest to średnia za pół roku, gdyż dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 458 egz., a na trzecim - „Parkiet” (Presspublica; tylko 39 egz.). Oba tytuły mutacje cyfrowe mają od początku stycznia ub.r.

Zobacz tabelę

Autor: mk

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas