Prasa2013-09-06
3

Dzienniki 14 proc. mniej z reklam. Ostro w dół „Rzeczpospolita” i „Nasze Miasto”

W lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe dzienników były o 13,8 proc. niższe niż rok wcześniej. Przy czym „Rzeczpospolita zarobiła aż o jedną trzecią mniej, a „Nasze Miasto” - o 35 proc.

Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez autopromocji) w lipcu br. wyniosły 117,64 mln zł - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To o 18,88 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 13,83 proc.

Spadek w lipcu był niższy niż w I połowie br., kiedy cennikowe wpływy reklamowe gazet zmalały w skali roku o 17,2 proc. (zobacz szczegóły). Przy czym według Starlinka faktyczne przychody dzienników z reklam były od stycznia do czerwca br. aż o 28,1 proc. niższe niż przed rokiem, wynosząc jedynie 176,3 mln zł (więcej na ten temat).

>>> Spada sprzedaż dzienników, „Gazeta Wyborcza” poniżej 190 tys. egz.

W lipcu liderująca w segmencie dzienników pod względem reklamowym „Gazeta Wyborcza” (Agora) zanotowała cennikowe wpływy niższe o 13 proc., a „Polska” (Polskapresse) - o 14,5 proc. niższe. Przychody „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) zmalały w skali roku o 7,5 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 17 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 7,1 proc., a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 18,9 proc.

Zdecydowanie najwyższe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse). Ten pierwszy tytuł zarobił o 33,9 proc. mniej niż przed rokiem, natomiast ten drugi - o 35,6 proc. niż ukazujące się przed rokiem „Echo Miasta” (rebranding na „Nasze Miasto” tytuł przeszedł we wrześniu ub.r. - więcej na ten temat).

>>> Coraz mniejsza sprzedaż dzienników regionalnych i lokalnych, „Gazeta Pomorska” liderem

Z drugiej strony liderująca sprzedażowo wśród dzienników regionalnych i lokalnych „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) zanotowała cennikowe wpływy reklamowe o 17 proc. wyższe niż rok wcześniej. Natomiast „Głos Dziennik Pomorza” (też wydawany przez Media Regionalne) zarobił z reklam o 22,7 proc. więcej niż w lipcu ub.r.

Zobacz tabelę

 

Autor:tw

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas