W październiku dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 3,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardziej spadły wpływy reklamowe „Gazety Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsu Biznesu” i Polski, za to sporo wzrosły w przypadku „Metra” i „Faktu”.
Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w październiku cennikowe przychody reklamowe - bez rabatów i autopromocji - „Gazety Wyborczej” (Agora) były o 6,7 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 6,1 proc. „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam mniej o 5,6 proc. niż przed rokiem, „Polska” (Polskapresse) - o 4,8 proc., a Super Express” (Murator) - o 1,8 proc. Jeszcze większy spadek - wynoszący 11,3 proc. - zanotowało bezpłatne „Nasze Miasto” (Polskapresse), do niedawna ukazujące się pod nazwą „Echo Miasta” (przeczytaj więcej o tej zmianie).
>>> Dzienniki ogólnopolskie straciły w III kwartale, liderem „Fakt”
Z drugiej strony cennikowe wpływy reklamowe darmowego „Metra” (Agora) wzrosły w skali roku o 19,6 proc. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam 8 proc. więcej niż przed rokiem, „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - 3,1 proc. więcej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 2 proc. więcej.
>>> Czytelnicy odwracają się od dzienników regionalnych
Zobacz tabelę