Telewizja2019-12-19
11

„Echo serca” emitowane w TVP2 zwiększyło oglądalność. Stacja zdecydowanym liderem

fot. TVPfot. TVP

Drugi sezon obyczajowego serialu „Echo serca” w TVP2 oglądało średnio 1,59 mln osób, o 140 tys. widzów więcej niż pierwszy sezon emitowany zimą i wiosną br. pokazywany w siostrzanej Jedynce. TVP2 w paśmie emisji produkcji była zdecydowanym liderem rynku w 4+. Wpływy z reklam wyniosły 15,07 mln zł.

Serial „Echo serca 2” nadawany był na antenie Dwójki we wtorki o godz. 21.40, w okresie od 3 września do 17 grudnia 2019 roku. Średnia oglądalność produkcji wyniosła 1,59 mln widzów. Przełożyło się to na 13,15 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 10,98 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,38 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Największą widownię zgromadził odcinek z 17 września br., który przyciągnął przed ekrany 2,06 mln widzów.

Dla porównania, pierwszy sezon produkcji (emitowany praktycznie w tym samym pasmie, ale w TVP1 - Telewizja Polska podjęła decyzje o zamianie miejscami „Echa serca” z „Magazynem Ekspresu Reporterów”) po trzech odcinkach śledziło 1,45 mln widzów. Przełożyło się to na odpowiednio 11,05 proc., 5,42 proc. oraz 7,11 proc. udziału. Serial zyskał 140 tys. widzów. Wyraźny wzrost zanotowały również rynkowe udziały (w grupie komercyjnej 16-49 SHR% się podwoił).

TVP2 w paśmie emisji serialu zajęła zdecydowane pierwsze miejsce w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym paśmie był TVN, który pokazywał wówczas gł. „Pułapkę”, „Pod powierzchnią” i filmy fabularne, a udział tej stacji ukształtował się na poziomie 8,90 proc. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (gł. „Magazyn Ekspresu Reporterów”; 7,54 proc), a „wielką czwórkę” uzupełnia Polsat („Ninja Warrior Polska”, „Love Island. Wyspa miłości” i filmy; 8,19 proc.)

Również wśród widzów w grupie 16-59 TVP2 była liderem. Z kolei w grupie 16-49 stacja zajęła miejsce drugie.

Wpływy z reklam wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 15,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

„Echo serca” to obyczajowy serial, którego główną bohaterką jest psycholog Magdalena Borska (w tej roli Kamilla Baar-Kochańska), która wraca do Polski po kilku latach nieobecności w kraju i podejmuje pracę w szpitalu. Widzowie w produkcji zobaczyć mogą również takich aktorów jak m.in.: Przemysław Sadowski, Antoni Pawlicki, Julia Pogrebińska, Maciej Mikołajczyk, Olga Sarzyńska, Martin Budny, Grzegorz Stosz, Lucyna Malec, Zbigniew Zamachowski i Dorota Segda.

W drugim sezonie cyklu w ważnej roli występuje Anna Dereszowska, która wciela się w postać Agnieszki - koleżanki ze studiów Magdaleny Borskiej. Aktorka do serialu dołączyła pod koniec pierwszego sezonu.

Udział TVP2 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 8,16 proc.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Echo serca, TVP1, TVP2, Echo serca, ATM Grupa

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas