Internet2014-12-29
1

Eska.pl liderem, tracą Polskie Radio i RMF FM, w górę Open.fm (TOP15 serwisów radiowych)

Zdecydowanie najpopularniejszym wśród serwisów stacji i nadawców radiowych jest Eska.pl, która w ostatnim roku osiągnęła spory wzrost odwiedzalności, podobnie jak Open.fm i Eskarock.pl. Ze stron związanych z RMF FM dużo zyskało tylko RMF24.pl, za to spore spadki zanotowały RMF.FM i RMFon.pl.

W październiku br. Eska.pl (Grupa Murator - Time) miała 2,17 mln użytkowników, którzy wykonali na stronie 17,61 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 39 minut i 23 sekundy - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Eska.pl jest liderem wśród serwisów stacji i nadawców radiowych pod względem liczby użytkowników i odsłon. Większą przewagę ma w tym pierwszym ujęciu - w październiku zanotował o 834,9 tys. odwiedzających więcej (czyli o 38,4 proc.) i o 2,31 mln odsłon (a więc o 13,1 proc.) niż drugie w rankingu Polskieradio.pl.

Za to o wiele dłuższy średni czas korzystania przez internautów notują serwisy radiowe pełniące funkcję playerów, czyli pozwalające słuchać (najczęściej „w tle” innych aktywności online) konkretnych stacji lub grup rozgłośni, ewentualnie również zapisów audycji. Z Tuba.pl (należącej do Grupy Gazeta.pl, udostępniającej stacje z Grupy Radiowej Agory) przeciętny użytkownik korzystał w październiku przez 7 godzin i 18:37 minuty, z EskaGO.pl (z rozgłośniami z Grupy Radiowej Time, m.in. Eską) - przez 9 godzin i 3:49 minuty, z Open.fm (należącego do Grupy Allegro-GG, pozwalającego słuchać głównie tematycznych stacji internetowych) - przez 17 godzin i 8:59 minuty, a z RMFon.pl (wchodzącego w skład Grupy Interia.pl, udostępniającego rozgłośnie z Grupy RMF) - przez 28 godzin i 9:53 minuty.

W czołówce znalazły się również strony Polskiego Radia i Radia ZET pozycjonowane jako serwisy informacyjno-rozrywkowe. Na pierwszym przeciętny odwiedzający spędził w październiku 2 godziny i 22:52 minuty, a na drugim - 11 godzin i 8:30 minuty.

W przypadku RMF FM, osobno działają serwis informacyjny RMF24.pl (1,03 mln użytkowników i 12,12 mln odsłon w październiku) i rozrywkowa wizytówka rozgłośni RMF.FM (701,4 tys. użytkowników i 5,35 mln odsłon).

Ranking uzupełnia kilka serwisów mniej popularnych stacji o określonym profilu tematyczno-muzycznym (TOK FM, RMF Maxxx, Eska Rock, VOX FM, Radio Maryja) i witryna regionalnego Radia Szczecin.

VOX FM chociaż rok temu przejęło większość częstotliwości Eski Rock (obie rozgłośnie należą do Grupy Radiowej Time), w internecie jest nadal mniej popularne. W październiku serwis pierwszej stacji miał prawie trzy razy mniej użytkowników i o jedną czwartą mniej odsłon od witryny drugiej rozgłośni, przy czym przyciągał odwiedzających na wielokrotnie krótszy czas.

Strony Radia Maryja i Radia Szczecin jako jedyne w zestawieniu nie są w Megapanelu objęte audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich użytkownicy.

Zobacz tabelę


Eska.pl w skali roku zyskała 391,9 tys. użytkowników i 3,59 mln odsłon (to wzrosty o 22 i 25,6 proc.), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego wydłużył się ponad pięciokrotnie - z 7:13 do 39:23 minuty.

Serwis Polskiego Radia przy 37,8 tys. użytkowników mniej niż przed rokiem (2,7 proc. w dół) zanotował o 1,14 mln odsłon więcej (8 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania przez odwiedzającego zmalał o godzinę i 1:21 minuty (czyli o 30 proc.).

Wśród stron związanych z RMF FM spore wzrosty osiągnęło tylko RMF24.pl - o 294,6 tys. użytkowników, 6,19 mln odsłon i 48 sekund przypadające na każdego odwiedzającego (to 39,9, 104,3 i 10,3 proc. w górę). Za to RMF.FM zanotowało spadek o 55 tys. użytkowników i 275,9 tys. odsłon (czyli o 7,3 i 4,9 proc.) przy wzroście średniego czasu korzystania o 3:10 minuty (a więc o 15,7 proc.), a RMFon.pl stracił 82,6 tys. użytkowników i 1,44 mln odsłon (to 11,3 i 12,2 proc. w dół), chociaż średni czas wydłużył się o 5 godzin i 11:34 minuty (czyli o 22,6 proc.).

Open.fm zyskało w ciągu roku 180,9 tys. użytkowników i 8,32 mln odsłon (to 58,3 i 101,2 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania przez każdego odwiedzającego wydłużył się ponad pięciokrotnie - z 3 godzin i 22:58 minuty do 17 godzin i 8:59 minuty. Z kolei Eskarock.pl zanotowała wzrosty o 186 tys. użytkowników, 83 tys. odsłon i 2:17 minuty (czyli o 117,4, 7 i 34,9 proc.).

Za to RMFmaxxx.pl stracił w skali roku 81,5 tys. odwiedzających i 808,4 tys. odsłon (to 18,6 i 20 proc. w dół), a średni czas korzystania zmalał o 34 sekundy (czyli o 6,4 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas