Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych zwiększyły się w 2012 roku o 13,2 proc. Dużo większe wzrosty tych przychodów zanotowały Eska Rock, Jedynka i Radio ZET, natomiast liderem pozostało RMF FM.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnmedia.pl wynika, że liderujące na rynku radiowym RMF FM (Grupa RMF) w ub.r. cennikowo zarobiło z reklam miliard złotych, o 0,9 proc. więcej niż w 2011 roku. Przychody reklamowe Radia ZET (Eurozet) wzrosły w skali roku o 23,7 proc., Jedynki - o - o 46,3 proc., a Trójki - o 20 proc. Ogółem cztery czołowe stacje zarobiły cennikowo 1,92 mld zł, o 11,1 proc. więcej niż rok wcześniej.
Jeszcze większy wzrost wpływów reklamowych w skali roku - 61 proc. - zanotowała Eska Rock (Grupa Radiowa Time). Natomiast przychody Tok FM (Agora) urosły o 27,3 proc.
>>> Główne rozgłośnie radiowe straciły w 2012 roku, RMF FM liderem
Większe wpływy reklamowe niż w 2011 roku osiągnęły też Eska Warszawa i Eska Poznań (obie stacje należą do Grupy Radiowej Time) oraz Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora). W ich przypadku wzrosty wyniosły, odpowiednio, 2,9, 8,7 i 7 proc. Minimalnie więcej niż rok wcześniej - o 0,8 proc. - zarobiła Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time)
>>> Sieci radiowe w 2012 roku: Złote Przeboje wyprzedziły RMF Maxxx, liderem Eska
Zobacz tabelę