W sierpniu br. serwisy Google odwiedziło 17,1 mln polskich użytkowników. Natomiast Facebook zyskał w skali miesiąca ponad 700 tys. real users i miał jedynie minimalnie mniejszy zasięg niż NK.pl.
Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w sierpniu strony Google odwiedziło ponad 100 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu straciły ok. 100 tys. real users.
Z kolei YouTube zanotował prawie 200 tys. użytkowników z Polski więcej niż w czerwcu. A ponieważ strony Wirtualnej Polski i Orange miały ponad 250 tys. real users mniej, YouTube wyprzedził je, awansując na trzecie miejsce.
Prawie 300 tys. użytkowników w skali miesiąca zyskała NK.pl, a jeszcze większy wzrost liczby real users - wynoszący niecałe 750 tys. - zanotował Facebook. Dzięki temu globalny portal wyprzedził pod względem zasięgu serwisy Allegro, a od NK.pl dzieli go już tylko minimalna różnica.
W dalszej części zestawienia spore spadki zanotowały strony Gazeta.pl (ponad 250 tys. real users), Interia.pl (ponad 100 tys. RU) i o2.pl (ponad 200 tys. RU). Serwisy GG Network straciły ok. 200 tys. użytkowników i zostały wyprzedzone przez strony Polskapresse, które utrzymały odwiedzalność sprzed miesiąca.
Zobacz tabelę
Wśród serwisów objętych audytem site-centric warto zauważyć, że strony Ringier Axel Springer odwiedziło prawie 400 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Panoramy Firm - ok. 450 tys. mniej. Natomiast nokaut.pl stracił w skali miesiąca ok. 250 tys. real users.
Adres google.pl odwiedziło ok. 250 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, za to google.com - ok. 450 tys. mniej. Domeny gazeta.pl i interia.pl straciły po ok. 250 tys. real users. Natomiast wzrosty liczby użytkowników zanotowały adresy demotywatory.pl i ask.com, dzięki czemu pojawiły się w zestawieniu.
Na stronach Allegro.pl wykonano ok. 350 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu zanotowały ponad 100 mln odsłon więcej, a strony WP i Orange, Gazeta.pl oraz Interia.pl - po ok. 20 mln więcej.
Przeciętny użytkownik stron WP i Orange spędził na nich 10 minut więcej niż w czerwcu, za to średni użytkownik serwisów Allegro korzystał z nich 10 minut mniej. Liderujące pod tym względem serwisy Eurozetu przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ok. 45 minut dłużej, a strony Polskiego Radia - na prawie 20 minut dłużej.
Wszystkie czołowe aplikacje osiągnęły gorsze wyniki niż miesiąc wcześniej. Największy spadek zanotował Windows Media Player - ponad 450 tys. aktywnych programów mniej.
* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.
Liczebność próby: N= 11 619. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.