Internet2015-07-21
5

Serwisy wideo: YouTube ciągle zyskuje, mocno w górę Cda.pl, w dół Wrzuta

Wśród serwisów z treściami wideo od użytkowników zdecydowanym liderem w Polsce jest YouTube, który systematycznie zyskuje na zasięgu. W ostatnim roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotował Cda.pl, a duży spadek - Wrzuta.pl.

YouTube’a w kwietniu br. odwiedziło 16,37 mln polskich internautów, czyli 75,6 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis jest zdecydowanie najpopularniejszą witryną z treściami wideo zamieszczanymi przez odwiedzających - ma ponad trzy razy więcej użytkowników niż zajmujący drugą pozycję Cda.pl i prawie 14 razy więcej niż trzeci Dailymotion.

YouTube, tak samo jak wszystkie zagraniczne serwisy (w poniższym zestawieniu są to jeszcze Dailymotion i Vimeo), nie jest w Megapanelu objęty audytem, dlatego oprócz liczby użytkowników i zasięgu nie ma jego dalszych statystyk.

Serwis Cda.pl, w którym oprócz treści wideo są dostępne gry online i śmieszne grafiki, odwiedziło 5,28 mln internautów, którzy wykonali 150,9 mln odsłon (w tym 21,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 31 minut. Znacznie mniejszą odwiedzalność zanotowały inne polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) miała 642 tys. użytkowników, 7,17 mln odsłon i 32:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, Veedo.pl (uruchomione we wrześniu ub.r. przez Grupę TVN) - 439,3 tys. użytkowników, 4,5 mln odsłon i 26:23 minuty, a Patrz.pl - 187,3 tys. użytkowników, 1,37 mln odsłon i 2:39 minuty.

Z zagranicznych serwisów Dailymotion jest dwa razy popularniejszy od Vimeo.

Zobacz tabelę


YouTube w skali roku zyskał 885,3 tys. polskich użytkowników, co oznacza wzrost o 5,7 proc. Serwis notuje stopniowe wzrosty zasięgu od wielu lat: w kwietniu 2012 r. odwiedziło go 13,64 mln internautów w naszym kraju, w kwietniu 2013 r. - 14,1 mln, w kwietniu ub.r. - 15,48 mln, a w kwietniu br. - 16,37 mln. W tym czasie zasięg witryny wzrósł z 70 proc. do 75,6 proc. Obecnie YouTube jest trzecim, po Google i Facebooku, najpopularniejszym serwisem w Polsce (zobacz szczegółowe dane).

Cda.pl osiągnął w ciągu roku bardzo duży wzrost odwiedzalności: w kwietniu br. miał o 1,9 mln użytkowników i 66,3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to 56,5 proc. i 78,3 proc. w górę), a średni czas korzystania z niego wydłużył się o 2:43 minuty (czyli o 9,6 proc.). Za to Wrzuta.pl straciła większość ruchu - zanotowała spadek o 1,6 mln użytkowników i 13,53 mln odsłon (czyli 71,3 proc. i 65,3 proc.), a przeciętny czas spędzany na stronie zmalał o 3:09 minuty (a więc 8,8 proc.). Witryna systematycznie traciła na odwiedzalności: jesienią ub.r. miała po 1,6-1,7 mln odwiedzających i 13-14 mln odsłon miesięcznie, w styczniu br. - 933 tys. odwiedzających i 10,9 mln odsłon, a w marcu - 748 tys. odwiedzających i 8,5 mln odsłon. Przypomnijmy, że wiosną br. Grupa Wirtualna Polska zamknęła inną swoją witrynę wideo - Smog.pl.

Dailymotion i Vimeo zanotowały nieznaczne zmiany odwiedzalności w skali roku: pierwszy serwis stracił 83,3 tys. użytkowników (to 6,5 proc. w dół), a drugi zyskał 25 tys. (4,4 proc. w górę).

Zobacz tabelę

Autor:tw

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas